• پنجشنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400111410866

اختتامیه جشنواره شهود قدسی جهاددانشگاهی فارس

بابایی: فعالیت قرآنی با هدف فرهنگسازی انجام شود

بابایی: فعالیت قرآنی با هدف فرهنگسازی انجام شود

ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با اشاره به اهمیت توجه به مفاهیم قرآنی، خاطرنشان کرد که هدف از فعالیت‌های مبتنی بر قرآن باید فرهنگسازی باشد.

دکتر مظاهر بابایی پنجشنبه 14 بهمن در مراسم اختتامیه جشنواره تجسمی قرآن با عنوان "شهود قدسی" که با حضور مسئولان ارشد حوزه‌های علمیه فارس، امام جمعه موقت شیراز و معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور، در شیراز برگزار شد، مبنا قرار دادن قرآن در اقدامات فرهنگی و هنری را موجب تاثیرگذاری بیشتر این فعالیت‌ها دانست.

بابایی با اشاره به آموزه‌ای برگرفته از خطبه 158 نهج البلاغه، با این مضمون، "آگاه باشید که دانش آینده، اخبار گذشته و درمان دردهایتان و نظم میان شما در قرآن است." گفت: فعالیت‌های ظاهری مربوط به قرآن کریم، دروازه ورود و به این جهت بسیار مهم است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس ادامه داد: کسی که این فعالیت‌ها را کوچک بشمارد، به هیچ وجه شناخت و درک درستی از فعالیت‌های قرآنی ندارد. مقصد نهایی اما بحث‌های معارفی و محتوایی است و عرضه اینها در قالب هنری و رسانه‌ای جدید مؤثر است.

بابایی با بیان اینکه لازم است محتواهای خلاصه و گویا و موثر قرآنی برای ارائه در حوزه های فرهنگ، هنر و رسانه تهیه شود، خاطرنشان کرد: فعالیت های قرآنی باید با هدف فرهنگ سازی انجام شود و در جزئیات کارها به این موضوع توجه داشته باشیم. بنابراین تغییر فرهنگ به تغییر رفتار نیاز دارد و توجه به این موضوع هم ضروری است.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با اشاره به اهمیت قرآن و در مفاهیم و عمل به آموزه‌های آن، گفت: دلیل اغلب مشکلات امروز دوری از آموزه های قرآنی و عمل نکردن به آنهاست. 
دکتر مظاهر بابایی گفت: جشنواره شهود قدسی یکی از ابتکارات و اقدامات جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی، پژوهشی، فرهنگی در راستای ترویج مفاهیم و آموزه‌های قرآنی با استفاده از زبان تاثیرگذار هنر است. 
او با بیان اینکه طی چهار دوره گذشته این جشنواره شاهد خلق آثار ممتازی در حوزه مفاهیم قرآنی بوده ایم، گفت: امکان استفاده مطلوب از این تولیدات و آثار در بخش‌های مختلف وجود دارد. 
رئیس ایسنا منطقه فارس با اشاره به تاثیر رسانه و فضای مجازی در دنیای امروز و توجه جوانان و نوجوانان به این عرصه، پیشنهاد داد که در ادوار آینده رسانه و فضای مجازی به این جشنواره قرآنی اضافه شود. 
رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین از فراهم شدن بستر برای استفاده از آثار خلق شده در این جشنواره و دیگر جشنواره‌های قرآنی جهاددانشگاهی به عنوان نمادها و المان‌های شهری در شیراز خبر داد. 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha