• پنجشنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400111410925

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

مهلت ارسال آثار به یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی در خراسان شمالی تمدید شد

مهلت ارسال آثار به یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی در خراسان شمالی تمدید شد

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از تمدید مهلت ارسال آثار به یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی در استان خبر داد.

حسین فرخنده، با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۵ بهمن ماه بود اظهار کرد: با توجه به درخواست های مکرر علاقه‌مندان برای حضور در جشنواره عکس رضوی، مهلت ارسال اثر به این جشنواره تا ۳۰ بهمن ماه تمدید شد.

وی بیان کرد: این جشنواره در راستای توسعه فرهنگی و پاسداشت فرهنگ منور، ناب و جریان ساز رضوی و تولید آثار هنری ملهم از آموزه های دینی، اخلاقی و اجتماعی امام رضا (ع) است. 

فرخنده، از جمله اهداف این جشنواره را اشاعه فرهنگ منور رضوی از طریق هنر عکاسی، گرامیداشت پدید آورندگان آثار هنری برتر در حوزه عکاسی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (ع)  و بسط و گسترش هنر دینی دانست. 

وی با اشاره به موضوع جشنواره گفت:  آیین های مرتبط با زندگی و سیره، شخصیت، سلوک، زندگی، ولادت و شهادت امام رضا (ع)، شامل، آداب و فرهنگ زیارت، جلوه‌های حرم مطهر رضوی، فرهنگ رضوی در تمام نقاط جهان و انعکاس مراسم و آیین های رضوی، معماری حرم رضوی، زوار حرم رضوی و مناسک، مراسم و جشن‌های رضوی از محورهای جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه این جشنواره از سه بخش تشکیل شده است اظهار کرد: بخش حرفه ای شامل عکس های تهیه‌شده با دوربین های حرفه ای، مرتبط با موضوع جشنواره شامل تک عکس، مجموعه عکس و مولتی مدیا، بخش جنبی نیز شامل عکس های و یادگاری خانوادگی در حرم امام رضا ع (دوربینی یا موبایلی) و بخش ویژه هم عکس های با موضوع دلتنگی برای امام رضا( ع) در ایام کرونایی است. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، فرخنده با بیان اینکه شرکت در جشنواره برای تمامی عکاسان و علاقه‌مندان از سراسر کشور آزاد است گفت:  اثر ارسالی نباید در هیچ کدام از سنوات گذشته جشنواره های رضوی انتخاب شده باشد و در صورت مشخص شدن این موضوع، عکس در هر مرحله حذف خواهد شد. 

وی گفت: علاقه‌مندان می توانند اثر خود را در سامانه جشنواره portal.shamatoos.ir و یا به پست الکترونیک جشنواره  aksrazavi11@gmail.com ارسال نمایند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های ۰۵۸۳۲۲۳۵۳۳۰ و ۰۹۱۵۳۸۴۴۶۸۳ دبیر تخصصی جشنواره احسان کمالی تماس حاصل کنند. 

فرخنده در پایان خاطرنشان کرد: مراسم پایانی جشنواره، نیمه اول اسفندماه سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha