• پنجشنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400111411045
  • خبرنگار : 50455

جهاد تبیین مهم‌ترین عامل تداوم انقلاب اسلامی ایران

 جهاد تبیین  مهم‌ترین عامل تداوم انقلاب اسلامی ایران

ایسنا/قم وی عمده عامل پیروزی انقلاب را روشنگری و تبیین علمای بزرگ از سال ۴۲ دانست و گفت: آنچه منجر به پیروزی انقلاب شد تبیین‌هایی بود که از سال ۴۲ توسط علمای بزرگ جبهه تبیین شکل گرفت بنابراین تداوم انقلاب هم با تبیین شکل می‌گیرد لذا مقام معظم رهبری فرمودند اگر شما تبیین و روایتی از انقلاب نداشته باشید دشمن آنگونه که خود می‌خواهد انقلاب را روایت می‌کند.

مریم معین الاسلام استاد حوزه و دانشگاه در سخنرانی خود به مناسبت دهه فجر با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود، گفت: علت این تعبیر امام از انقلاب این است که بعد از رنسانس یک انحطاط شدید در جبهه حق ایجاد شد و انواع فساد ها و ظلم ها در سراسر چهان گسترش پیدا کرد و اهل حق در نهایت ضعف قرار داشتند و باطل در تمام جهان سیطره پیدا کرده بود امّا ۲۲ بهمن منجر به این شد که اهل حق قوت پیدا کردند و  حق طلبی شروع به رشد و گسترش در سرار جهان کرد.

وی یادآور شد: امام خمینی هدف انقلاب را خاتمه بخشیدن به سیطره ظلم جهانخوران  در سراسر عالم مطرح کردند و ایشان گفتند که به یاری خدا راه را برای ظهور منجی و مصلح کل عالم و امامت مطلقه حق امام زمان(عج) هموار می‌کنیم لذا مأموریت انقلاب را ریشه کن کردن ظلم و ستم ستمگران و نهایتا هموار کردن زمینه ظهور منجی عالم را مطرح کردند.

معین الاسلام با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در طی سخنرانی‌های متعدد خودشان به این مسئله تأکید می‌کردند که مأموریت بزرگ انقلاب اسلامی زمینه سازی برای ظهور است، بیان کرد: ایشان تأکید می‌کردند که انقلاب ما محدود به ایران نیست و نقطه شروعی برای انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت مهدی موعود (عج) است و همچنین حضرت امام در بیانات خودشان این نکته را به صراحت  مطرح می‌کردند که جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود برای احیای هویت اسلامی مسلمانان در سراسر جهان سرمایه گذاری می‌کند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در یکی از سخنرانی‌ها اشاره می‌کنند که خداوند ما را از قیدهای شیطان رها کند تا بتوانیم این امانت الهی را به سرمنزل مقصود و به صاحب امانت که حضرت مهدی موعود (عج) است برسانیم و در واقع انقلاب اسلامی ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهانی اسلام به پرچم داری حضرت حجت است لذا عمده اهمیّت این انقلاب که پرچم دار مبارزه با ظلم و ستم در سراسر جهان شد زمینه سازی و هموار کردن راه برای ظهور منجی موعود است و به همین جهت مقام معظم رهبری مطرح کردند از مهم‌ترین سیاست گذاری‌ها نسبت به پدیده ظهور تقویت آرمان‌ها و اهداف این نظام و انقلاب است.

معین الاسلام اضافه کرد: مقام معظم رهبری در یکی از بیانات خودشان مطرح می‌کنند که مشکل آمریکا و اسرائیل با ما انرژی هسته‌ای نیست بلکه مشکل جدی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی ایران مسئله زمینه سازی برای ظهور و اسلام است.

وی ادامه داد: این احساس خطر را انقلاب اسلامی ایران برای دشمنان ایجاد کرد لذا به همین جهت به شدت به فکر برنامه‌ریزی برای تخریب نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و به بهانه انرژی هسته‌ای وارد یک نبرد همه جانبه با نظام جمهوری اسلامی ایران شدند و نهایتا با تشکیل اتاق فکر و هزینه‌های هنگفت هر روز دسیسه‌ای را علیه نظام طراحی کردند ازجمله جنگ ۸ ساله دفاع مقدس، تجهیز گروه‌های تروریستی و حمایت از منافقین، وضع تحریم‌های اقتصادی، شبیخون فرهنگی، تروردانشمندان و نخبگان و همه این‌ها از جمله اقداماتی بود که  دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی انجام دادند.

 استاد حوزه تأکید کرد: دشمنان متوجه شدند اگر بخواهند اهداف شان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران تحقق پیدا کند جنگ نظامی نمی‌تواند پاسخگو باشد لذا به این نتیجه رسیدند باید یک لایه نرم فرهنگی و رسانه‌ای را علیه نظام آغاز کنند و امروز دشمن با بهره گیری از رسانه‌ها با هزاران متخصص علوم ارتباطی و با پشتیبانی‌های انبوه مالی و امنیتی سعی در تضعیف مقاومت و بیداری ملت دارد و نهایتا نظام را دچار ضعف و براندازی کنند تا اسلام در سراسر جهان گسترش پیدا نکند و زمینه ظهور مهدی فراهم نشود.

معین الاسلام  متذکر شد: دشمنان از طریق رسانه بزرگترین هجمه‌ها را علیه تفکرات دینی و مخصوصا علیه نظام جهموری که عامل گسترش تفکر اسلامی و شکل گیری مقاومت در سراسر جهان است به راه انداختند چرا که به خوبی درک کردند که با توجه به گفتمان امام خمینی (ره) این انقلاب محدود به ایران نیست و داعیه جهانی شدن دارد و در پی فراهم کردن انقلاب بزرگ جهان اسلام است.

استاد حوزه  افزود: آنچه امروز در دهه فجر باید مورد تأمل قرار بگیرد این است که ما در جبهه حق و اسلام و یا در جبهه کفر و باطل هستیم و در جبهه حق چه وظیفه‌ای به عهده داریم.

وی عمده عامل پیروزی انقلاب را روشنگری و تبیین علمای بزرگ از سال ۴۲ دانست و گفت: آنچه منجر به پیروزی انقلاب شد تبیین‌هایی بود که از سال ۴۲ توسط علمای بزرگ جبهه تبیین شکل گرفت بنابراین تداوم انقلاب هم با تبیین شکل می‌گیرد لذا مقام معظم رهبری فرمودند اگر شما تبیین و روایتی از انقلاب نداشته باشید دشمن آنگونه که خود می‌خواهد انقلاب را روایت می‌کند.

معین الاسلام عنوان کرد: اگر حضرت زینب خودشان آنچه در روز عاشورا اتفاق افتاد را روایتگری نمی‌کردند طبیعتا دشمن جریان عاشورا را آنچنان که خودش می‌خواست روایت می‌کرد لذا عمده‌ترین مسئله با توجه به بیانات رهبری این است که باید حرکت جهادی با دو مشخصه مقاومت و تبیین به شکل بگیرد.

وی بیان کرد: اگر انقلاب با تبیین پیروز شد و جرقه آن از سال ۴۲ با روشنگری و تبیین آغاز شد تداوم، گسترش و جهانی شدن انقلاب هم با تبیین است که صورت می‌گیرد.

معین الاسلام با اشاره به اینکه مهم‌ترین معرفت دینی که ما باید نسبت به آن روشنگری داشته باشیم مسئله مهدویت است و زمینه سازی برای ظهور منجی موعود با انقلاب ما شکل گرفته است، تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه و رسالت دینی ما در عصر حاضر مسئله  ارتقا و تعمیق معرفت دینی در بدنه جامعه  و تبیین جایگاه نظام جمهوری اسلامی برای فراهم سازی ظهور با اتکا به روایاتی که در مصحف فاطمه زهرا (س) وجود دارد.

وی متذکر شد: در حال حاضر بهترین موقعیت برای جبهه حق است چون نسخه‌های جبهه باطل تماما با شکست مواجه شده و امروز بشریت به خوبی فهمیده که نسخه‌های جبهه باطل جز هلاکت و از بین رفتن اخلاق و خانواده برای آن‌ها  نداشته است و جبهه باطل از درون دچار فرسایش شده و مورد مخالفت قرار گرفته است لذا تشکیل حلقه‌ها گفت‌وگو بهترین فرصت برای جهاد تبیین به عنوان مهم‌ترین عرصه جهاد و مقاومت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha