• پنجشنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400111411054
  • خبرنگار : 50052

در نشست خبری با خبرنگاران مطرح شد؛

انتقاد تند بخشدار مرکزی مینودشت از میراث فرهنگی و بنیاد مسکن/ بلاتکلیفی مادر شهید در منزل بی آب

انتقاد تند بخشدار مرکزی مینودشت از میراث فرهنگی و بنیاد مسکن/ بلاتکلیفی مادر شهید در منزل بی آب

ایسنا/گلستان بخشدار مرکزی مینودشت ضمن انتقاد از عدم انجام تعهدات قانونی بنیاد مسکن در آسفالت جاده های این بخش از بلاتکلیفی خانواده شهید لنگری به دلیل عدم پاسخ درست میراث فرهنگی نیز انتقاد کرد.

بهمن ممشلی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ایام الله دهه فجر با بیان اینکه انقلاب اسلامی برکات زیادی برای مردم عزیزمان داشته است، اظهار کرد: اکنون پس از گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی هر روز شاهد توسعه در امور عمرانی و  آبادانی در روستاهای سراسر کشور  به ویژه در بخش مرکزی شهرستان مینودشت هستم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال طی برگزاری مراسمی با حضور برخی از مسئولان شهرستانی و استانی، عملیات اجرایی پروژه های  بخش مرکزی مینودشت کلنگ زنی شد، افزود: بخش مرکزی مینودشت ۴۳ روستا دارد اما ۵۸ پروژه مجموعا با اعتبار ۳۵ میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال برای این بخش تعریف شده است.

 بخشداربخش مرکزی مینودشت با بیان اینکه از این تعداد، ۱۱ پروژه در هفته دولت افتتاح شد و ۴۲پروژه نیز در دهه فجر به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات و برقراری امنیت را دو وظیفه مهم خود می دانم و در همین راستا در انتخابات ششمین دوره ی شهر و روستا، ۳۹۷ نفر داوطلب کاندیداتوری بودند که در مقایسه با دوره قبل  ۱۰ درصد افزایش داشتیم.

ممشلی به موضوع برقراری امنیت در بخش مرکزی اشاره کرد و افزود: در راستای طرح زندان زدایی قوه قضائیه و کاهش سرقت، ۷۰ درصد از روستاهای بخش مرکزی مینودشت با اعتبار ۴میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال مجهز به دوربین مرکزی مداربسته شدند. 

عدم عمل به تعهدات توسط بنیاد مسکن در بخش مرکزی مینودشت

وی با تاکید بر اینکه میدانی با مساحت یک هزار متر مربع با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، در دهه فجر امسال در روستای دروک که در این ۴۳ سال هیچ پروژه عمرانی در آن انجام نشده بود، به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: از زمان شیوع کرونا برنامه های خاصی در بخش مرکزی مینودشت برگزار شده که اولین جشنواره انشا نویسی در رده سنی زیر ۱۶ سال برای اولین بار در کشور، در بخش مرکزی مینودشت برگزار شد.

بخشدار بخش مرکزی مینودشت با انتقاد از عملکرد بنیاد مسکن در این منطقه، تصریح کرد: بنیاد مسکن علی رغم دریافت هزینه از دهیاری ها، به ۳ هزار متر از تعهدات خود نسبت به اجرای آسفالت در روستاهای بخش مرکزی عمل نکرده است.

ممشلی در این باره به روستای تیغ زمین اشاره کرد و افزود: در روستای تیغ زمین بنیاد مسکن متعهد شده بود که اجرای آسفالت در این روستا را تیر ماه ۱۴۰۰ تکمیل کند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

بلاتکلیفی مادر شهید در منزل بی امکانات روی تپه بازگیر

وی با بیان اینکه جشنواره پائیز هزار رنگ با موضوع عکاسی از طبیعت منطقه، با هدف نشاط افزایی در جامعه برای اولین بار در شهرستان مینودشت برگزار شد، اضافه کرد: دومین یادواره سردار دلها شهید سلیمانی و بزرگداشت شهدای ۱۲ دی، در زمانی که مینودشت در وضعیت آبی کرونا قرار داشت با رعایت پروتکل های بهداشتی در روستای القجر برگزار و در همان روز ۶۳ درخت به نیت ۶۳ سال زندگی پربرکت شهید سلیمانی در این روستا کاشته شد. 

ممشلی به وضعیت نامطلبوب منزل مادر شهید لنگری اشاره کرد و گفت: منزل مادر شهید لنگری که روی تپه باستانی روستای بازگیر واقع شده و میراث فرهنگی که از سال ۷۸ کار کاوشگری این تپه را انجام داده است، اجازه ساخت و ساز و تاسیسات آب به منازل ساکن در این تپه نمی دهد. 

وی با بیان اینکه علی رغم حضور معاون گردشگری در شهرستان و بازدید از تپه بازگیر اما مشکل ساکنین این تپه حل نشده، افزود: میراث فرهنگی یا زمینی برای کوچ ساکنین این تپه تهیه کند یا حداقل مجوز کنده کاری تاسیسات لوله کشی آب  برای این خانواده ها که خصوصا در تابستان با مشکلات فراوانی روبرو هستند، صادر کند.  
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha