• جمعه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400111511303
  • خبرنگار : 50455

طراحی برنامه‌های دهه فجر به تناسب آموزش‌های حضوری و غیر حضوری

طراحی برنامه‌های دهه فجر به تناسب آموزش‌های حضوری و غیر حضوری

ایسنا/قم معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به غیر حضوری شدن برخی از مقاطع تحصیلی برنامه‌های دهه فجر هم به تناسب آموزش‌های حضوری و غیر حضوری چینش و طراحی شده است.

ناصر حمزه‌ای معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه مجموعا ۲۹ برنامه را به مناسبت دهه فجر برای ارائه به مدارس ابلاغ کردیم، افزود: با توجه به غیر حضوری شدن برخی از مقاطع تحصیلی برنامه‌های دهه فجر هم به تناسب آموزش‌های حضوری و غیر حضوری چینش و طراحی شده است.

وی در خصوص برنامه‌های اداره آموزش و پرورش در دهه فجر یادآور شد: در ۱۲ بهمن زنگ انقلاب در 7 آموزشگاه به طور نمادین و در دبیرستان حضرت معصومه (س) ناحیه سه با حضور مقامات استانی و مدیر کل آموزش و پرورش نواخته شد.

حمزه‌ای بیان کرد: امروز ۱۴ بهمن طرح شمیم نور با هدف غبار روبی گلزار شهدا توسط تشکل‌های دانش آموزی از ساعت ۹ صبح آغاز شد همچنین با مشارکت سه تشکل بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و سازمان دانش آموزی تعدادی از دانش آموزان 15 بهمن جهت اقامه نماز جمعه در مصلی حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: 18 بهمن علاوه بر اینکه مانور یاوران انقلاب در 380 مدرسه استان برگزار می‌شود در کانون فرهنگی- تربیتی مریم از ساعت ۹:۳۰ دقیقه با حضور دانش آموزان منتخب مراحل اجرای برنامه نمادین مانور انقلاب برگزار می‌شود.

حمزه‌ای اضافه کرد: در ۲۱ بهمن جشن پیروزی انقلاب و همایش استانی داریم که از دانش آموزان برگزیده مسابقات فرهنگی- هنری در کانون فرهنگی تربیتی مریم تجلیل خواهد شد.

وی یادواره شهدای انقلاب اسلامی و همچنین حضور نیروهای انقلابی که در شکل‌گیری انقلاب نقش داشتند جهت خاطره‎گویی در مدارس و حضور تشکل‌های دانش آموزی در منزل شهدای هر محله جهت مرور خاطرات و عرض ارادت خدمت خانواده شهدا را از دیگر برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یادآور شد: در طرحی با عنوان گل گشتی در شهر انقلاب دانش آموزان ۲۰ مدرسه در ایام دهه فجر در فواصل زمانی مختلف از مراکز تاریخی همچون بیت امام خمینی(ره) بازدید می‌کنند و خاطرات 15 ساله انقلاب اسلامی از سال 42 تا 57 برای دانش آموزان تشریح می‌شود.

حمزه‌ای ادامه داد: مسابقات دانش آموزی در رشته‌های نقاشی، شعر، داستان نویسی و نقل خاطره ویژه مدارس ابتدایی انجام می‌شود همچنین مسابقات ورزشی را در سطح مدارس داریم.

وی تصریح کرد: برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزی در این ایام به صورت نمادین در حرم مطهر حضرت معصومه و جمکران، برگزاری جلسات حلقه‌های صالحین جهت تبیین و چگونگی انقلاب و ضرورت پیدایش انقلاب به شکل گفتمان دانش‌آموزی در 300 مدرسه متوسطه و شرکت در جشنواره ملی و بین المللی سرود بسیج دانش آموزی و همچنین برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی با عنوان مدرسه انقلاب در 43 مدرسه توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی را از دیگر برنامه های دهه فجر دانست.

حمزه‌ای با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کرونایی و مجازی بودن آموزش برخی از مقاطع تحصیلی تولید محتواهایی را جهت بارگذاری در کانال شاد آماده کردیم، اظهار کرد: محتوایی با عنوان داستان انقلاب در 11 قسمت 4 دقیقه‌ای که حوادث انقلاب را به صورت مصور روایتگری می‌کند و همچنین محتوایی با عنوان تپش تاریخ در قالب‌های صوتی و مصور حوادث انقلاب اسلامی را روایتگری می‌کند تولید کردیم.

 وی متذکر شد: تولید محتوای دیگری در خصوص دستاوردهای چهل سال انقلاب با عنوان صعود چهل ساله داشتیم البته این محتوا امسال تولید نشده اما مجدد جهت افزایش اطلاع دانش آموزان بازگذاری می‌کنیم همچنین 130 سرود تصویری - صوتی و 29 فیلم در خصوص حوادث انقلاب در قالب یک دی وی دی با عنوان گنجینه فجر در اختیار مدارس قرار گرفت.

حمزه‌ای به برگزاری مسابقه‌ای با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: ناحیه سه مسابقه‌ای را با هدف مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب و شناخت وظایف و تکالیفی که مقام معظم رهبری برای دانش آموزان مطرح کردند برگزار می‌کنند که دانش آموزان باید بنویسند در خصوص وظایف خودشان در بیانیه گام دوم چه کارهایی می‌توانند انجام دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش در پایان گفت: با توجه به هجمه سنگینی که متأسفانه معاندین نظام نسبت به کم ارزش نشان دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی و در جهت تحریف وقایع تاریخ انقلاب دارند از همه دانش آموزان تقاضا می‌کنیم که مطالعات تاریخی خود را افزایش بدهند و دانش خود را بروز کنند تا بتوانند در مقابل تحریفاتی که هر روز در فضای مجازی صورت می‌گیرد با آگاهی و اطلاعات کامل برخورد کنند و حتی برای دیگران هم تبیین کنند و در شرایط امروز جهاد تبیین از وظایف همگانی است و امیدواریم در صورت برگزاری راهپیمایی 22 بهمن شاهد حضور دانش آموزان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha