• جمعه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1400111511430
  • خبرنگار : 71480

واکنش رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری به هجمه ایران‌ستیزان علیه زبان فارسی

واکنش رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری به هجمه ایران‌ستیزان علیه زبان فارسی

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در واکنش به هجمه اخیر ایران‌ستیزان به زبان فارسی، این کنشگری مغرضانه را یکی از بخش‌های پازل برنامه‌ریزی بلندمدت بدخواهان ایران برای ایجاد شکاف زبانی، قومی و عقیدتی دانست.

به گزارش ایسنا ، در پی پخش برنامه‌ای علیه زبان فارسی در یکی از رسانه‌های معاند که سعی در القای شکاف‌های قومی، زبانی و عقیدتی در ایران داشت، محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری به این مسئله واکنش نشان داد.

متن کامل یادداشت خیاطیان که در صفحه اینستاگرام شخصی وی منتشر شده، به این شرح است: «ایران رنگین‌کمان زیبایی از اقوام، مذاهب و زبان‌هاست. همزیستی مهربانانه این مردم که از قرن‌ها پیش تا به امروز امتداد یافته، گواهی روشن بر بطلان ادعاهای پروپاگاندیست‌هایی است که -به اسم رسانه‌نگار- در آسمان لندن رویای تجزیه و تلاشی ایران یکپارچه را رصد می‌کنند.
برنامه‌ریزی برای ایجاد شکاف‌های قومی و زبانی و عقیدتی در ایران البته سابقه‌ای دیرینه در میان بدخواهان این مرزوبوم دارد اما این بارِ کج مثل همیشه به منزل نمی‌رسد. ایرانیان هوشیارند و مقهور این قبیل فضاسازی‌های مغرضانه نمی‌شوند. فارسی زبان شعر و ادب و تمدن و متعلق به همه ایرانیان است.
این سرمایه ملی، میراث کهن این سرزمین و نخ تسبیح انسجام، همدلی و همزبانی همه اقوام میهن ماست. دوست داشتن این زبان البته منافاتی با تعزیز و تعلیم و حفظ زبان‌های محلی ندارد. این زبان‌ها هم پشتوانه فرهنگ ما هستند و اگر با جان و دل از آنها صیانت نکنیم، بخش مهمی از فرهنگ مشترک ما از دست خواهد رفت.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۱۹:۴۵

جالب اینجاست قبل از این خبر هیچکگونه خبر در مورد موضوع کار نشده بعد یهو جوابیه میدین :)))) گوشامون درازه؟

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۵ ۲۳:۴۴

اگه همه از هر نظر حقوق یکسانی داشته باشن هیچ واهمه نباید داشته باشیم

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۶ ۱۰:۵۱

حقوق یکسانی دارند ،حیف این همه آزادی در ایران و قدر نشناسی و ناسپاسی شما ،حقوق قومیتی فقط ترکیه چنان با مشت آهنین و کشتار برخورد میکند بعد ژست حمایت از مظلومان میگیرد

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۶ ۰۷:۴۴

فارسی و ایرانیت بی پناه و بی دفاع افتاده ومزدوران و خائنان با بودجه های هنگفت اجانب در حال تاختن به آن

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۶ ۰۹:۱۲

درود بر فارسی زبانان ، ایران ستیزان یا خارجی هستند یا اگر هم ایرانی هستند قدر زبان و فرهنگ فارسی را نمیدانند، به کوری چشم ایران ستیزان

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۶ ۰۹:۲۹

زبان یا لهجه فارسی؟!

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۷ ۰۸:۵۴

درود بر شما دوست عزیز پاسخ کاملا درستی بود ممنونم

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۷ ۱۶:۱۵

فارسی میراث مشترک همه ما ایرانیان است....

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۶ ۱۱:۲۳

بدون اینکه به محتوای این خبر یا انگیزه تولید و نشر آن بپردازم فقط در مورد موضوع ، یادآوری میکنم هرگونه تبعیض ، منجمله تبعیض زبانی باعث افتراق خواهد شد تصور کنید در کانادا بخواهند زبان انگلیسی رو تنها زبان رسمی، ملی ، تمدنی ، مشترک، میانجی یا هر اسم دیگری تحمیل کنند

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۶ ۱۲:۱۰

در آمریکا که تنوع به مراتب بیشتر زبان اداری ورسمی انگلیسی در هند هم همچنین در ترکیه همینطور

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۶ ۱۶:۱۰

مگه چه اتفاقی افتاده بود؟

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۷ ۰۰:۱۶

ما خودمون باید از زبان فارسی محافظت و میراث داری کنیم ، شما در ادارات که میروید وقتی متنی بهت میدن بخوانی همش از کلمات غیر فارسی استفاده شده که باید مترجم بگیری تا بتوانی معنیش را بفهمی ، ادارات باید الگو باشند و صدا سیما نیز باید اطلا رسانی کند و فرهنگ سازی کند