• شنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۱:۳۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400111511553

مدیر عامل برق فارس اعلام کرد:

ظرفیت تامین برق صنایع غرب فیروزآباد افزایش می‌یابد

ظرفیت تامین برق صنایع غرب فیروزآباد افزایش می‌یابد

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده برق کارخانجات صنعتی غرب فیروز آباد به ۱۵۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

یدالله حقیقی در بازدید از کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد بیان کرد: برق فارس هم اکنون تامین کننده ۲۵ مگاوات کارخانجات صنعتی و کارخانه کربنات سدیم در غرب فیروز آباد است.

او افزود: برق فارس در راستای خدمت به تولید و صنعت برق مورد نیاز این کارخانه را تامین کرده است.در سالهای آتی هم با احداث کارخانه کربنات سدیم ۲ و کارخانه سیمان برق مصرفی این واحدهای صنعتی به ۷۰ مگاوات افزایش خواهد یافت و با توسعه صنعتی به  ۱۵۰ مگاوات خواهد رسید.

حقیقی اضافه کرد: کارخانه کربنات سدیم از مشترکان اصلی  برق فارس است و در شهرستان فیروز آباد یک هزار و ۳۰۰ نفر نیرو دارد.

او با بیان اینکه شرکت برق فارس تلاش کرده که به بهترین نحو و با قابلیت اطمینان بالا برق صنعتی این کارخانه و صنایع پیرامون را تامین کند، عنوان کرد: شرکت برق فارس مطالعات اولیه برای تامین واحدهای صنعتی در آینده نزدیک را انجام داده و با همکاری متخصصین و مهندسان شرکت برق منطقه‌ای استان، تامین برق و انرژی در کوتاهترین زمان ممکن برای این واحدهای صنعتی انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس خاطرنشان کرد: این سه مجموعه صنعتی در مجموع  ۴۹۰۰ نفر نیروی شاغل خواهد داشت و با این سطح کارآفرینی و اشتغال می‌توان امید داشت که بیکاری در سطوح بسیار قابل توجهی در غرب شهرستان فیروز آباد و روستاها و بخش‌های اطراف مرتفع خواهد شد.همه این اقدامات در راستای هدف صنعتی شدن استان فارس برداشته می‌شود و رویکردی فرخنده و  ارزنده در پی خواهد داشت.

حامد مرام، مدیرعامل شرکت کربنات سدیم کاوه فیروزآباد نیز در حاشیه این بازدید با تقدیر از همراهی شرکت برق فارس در تامین و انتقال برق مورد نیاز این واحد صنعتی به نقش این کارخانه در توسعه منطقه اشاره کرد و گفت: در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد حدود هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال دارند.

او افزود: تعداد رانندگان کامیون شهرستان فیروزآباد قبل از راه‌اندازی کارخانه کربنات سدیم کاوه کم بود اما با راه‌اندازی این کارخانه ۵۰ کامیون توسط مردم این شهرستان‌ خریداری شده چرا که روزانه ۸۰ محموله از کارخانه کربنات سدیم خارج می‌شود.

مدیرعامل شرکت کربنات سدیم کاوه فیروزآباد همچنین در خصوص زمان تکمیل فازهای تکمیلی این کارخانه، گفت: تا ۲ سال آینده فازهای بعدی کارخانه تکمیل می‌شود.

ابراهیم عسگریان، رییس هیات مدیره شرکت کربنات سدیم کاوه فیروزآباد هم بر لزوم تامین و انتقال برق مورد نیاز برای توسعه فعالیت‌های صنعتی در غرب شهرستان فیروز آباد تاکید کرد و گفت:،ظرفیت عملیاتی کارخانه کربنات سدیم  واقع در فیروزآباد استان فارس با توجه به تجارب و توانمندی‌های اجرایی و فنی گروه صنعتی حدود یک میلیون  تن در سال است.

او افزود: این کارخانه در سال ۱۳۸۴ تأسیس شده که با بهره‌برداری از آن همه نیاز داخل کشور مرتفع و امکان صادرات بخش اعظمی از محصول مورد نیاز در صنایع شیشه و بلور، صنایع شوینده و پاک کننده، تصفیه آب، پتروشیمی‌ها و … به کشورهایی نظیر ترکیه، عراق، هند، اوکراین، یونان، امارات، ارمنستان، ناجیکستان و … فراهم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha