• شنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400111611730
  • خبرنگار : 50024

شدت آسیب به پل تاریخی کرج بیشتر شده است

شدت آسیب به پل تاریخی کرج بیشتر شده است

ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: عملیات نجات بخشی پل تاریخی کرج از دو یا سه هفته دیگر آغاز می‌شود تا وارد فصل خشک سال شویم و اقدامات اساسی مرمت آغاز شود.

فریدون محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت پل تاریخی خاتون اظهار کرد:  با توجه به اینکه امکان ادامه مرمت پل در فصل سرما وجود ندارد، منتظر بهبود شرایط جوی و افزایش دمای هوا هستیم تا بتوانیم اقدامات مرمتی لازم را روی این سازه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اعتبار لازم برای مرمت این پل تامین شده، گفت: البته با اینکه طی چند ماه اخیر شدت آسیب وارده به این پل زیادتر شده، عملیات نجات بخشی آن از دو یا سه هفته دیگر آغاز می‌شود تا وارد فصل خشک سال شویم و اقدامات اساسی مرمت آغاز شود.

وی در خصوص کاخ ناصری هم توضیح داد: عملیات مرمت این کاخ هم در حال انجام است و تا کنون حدود ۴۰ درصد آن انجام شده است.

این مسئول در پاسخ به اینکه چرا امکان بازدید از موزه شاملو وجود ندارد، گفت: منزل شخصی احمد شاملو موزه‌ای خصوصی است و صاحب آن می‌تواند بنا به خواست خود درهای آن به روی علاقه مندان باز کند و هیچ اجباری برای باز بودن همیشگی این موزه وجود ندارد.

محمدی در پاسخ به اینکه فرایند تبدیل خانه مصدق به موزه تا کجا پیش رفته، توضیح داد: رایزنی‌هایی با خانواده ایشان صورت گرفته ولی هنوز به نتیجه قطعی در این خصوص نرسیده‌ایم و امیدواریم هرچه سریعتر شرایطی پیش بیاید که امکان بازدید عمومی از خانه مصدق فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره‌های مختلف در البرز برای معرفی بیشتر این استان ابراز کرد: بنا به دستور استاندار بنا شده البرز به استانی جشنواره محور تبدیل شود.

محمدی اضافه کرد: بر این اساس بنا شده از پایان اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان جشنواره‌ای با عنوان از بهار تا بهار برگزار شود تا از این طریق بخشی از ظرفیت‌های استان را معرفی کنیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به اجرای طرح آزادسازی حریم رودخانه کرج گفت: بخشی زیادی از این سازه‌ها رستوران‌های بخشی خصوصی هستند که  منبع درآمد عده زیادی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: بخشی از این رستوران‌ها با مجوز و برخی نیز بدون مجوز فعالیت دارند که باید فکری به حال آنها شود.

وی تاکید کرد: به دنبال مذاکره با مسئولان هستیم تا سازوکاری اتخاذ شود تاضمن انجام اقدامات قانونی برای آزادسازی حریم رودخانه کرج،  منافع فعالان بخش خصوصی فعال در این محدوده هم حفظ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha