• شنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400111611832
  • خبرنگار : 71477

زاخارووا از بوریس جانسون خواست بازگو کردن "اخبار جعلی" درباره "تهدید روسیه" را متوقف کند

زاخارووا از بوریس جانسون خواست بازگو کردن "اخبار جعلی" درباره "تهدید روسیه" را متوقف کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از نخست‌وزیر انگلیس خواست انتشار و بازگو کردن ایده‌های ساختگی درباره تهدید ادعاشده حمله روسیه به اوکراین را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس ویدئویی را در حساب رسمی دولت در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که در آن به بازدیدکنندگان درباره نیروهای روسی در نزدیکی مرز اوکراین و تهدیداتی با چشم‌اندازهای بسیار واقعی درباره حمله قریب‌الوقوع روسیه می‌گوید.

وی تاکید کرد: دست از ارعاب مردم و اشاعه تهدیدات و اخبار جعلی بردارید.

زاخارووا گفت:‌ موسیقی پرتعلیق همراه با سخنان جانسون صدای دولت کی‌یف را بی‌جان می‌کند؛ رژیمی که شروع به فریاد زدن با صدای بلند درباره چیزهایی مخالف با آنچه انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها می‌گویند، کرده است.

وی با اشاره به بیانیه‌های رئیس امنیتی و همچنین وزرای دفاع و امور خارجه اوکراین افزود:‌ مقامات اوکراینی ناگهان متوجه شده‌اند که غرب صرفا از کشور آنها برای منافع ژئوپولیتیکی خود استفاده می‌کند و در تلاش است تا عقب‌نشینی کند.

زاخارووا تاکید کرد: در مورد بیانیه‌های ساختارهای رسمی آمریکا و انگلیس، آنها خنده‌ها و جوک‌های تند را نه تنها در روسیه بلکه در سراسر جهان بر می‌انگیزد، زیرا نمی‌توان این اظهارات، این کلیشه‌های افسانه‌ای و این ترس‌ها را جدی گرفت. اما لازم است که درباره این واقعیت که درخواست‌های دولت کی‌یف برای کم‌اهمیت جلوه دادن این موضوع نه در واشنگتن و نه در لندن خریداری ندارد، جدی و مسئول باشیم. من نمی‌گویم که آنها اهمیت نمی‌دهند، آنها تنها اهداف خودشان را دارند. آنها یک بحران سیاسی در آمریکا و انگلیس دارند. در نتیجه آنها باید فورا امکانی پیدا کنند که بتوانند جنگ مجازی را در هر کجا که بخواهند انجام دهند و آنها این کار را انجام می‌دهند تا توجه مردم را از تحولات سیاسی کنونی در داخل کشورهای خودشان منحرف کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha