• شنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400111611837
  • خبرنگار : 30054

چند راهکار ساده برای انتخاب فرش

چند راهکار ساده برای انتخاب فرش

فرش جزء جدایی‌ناپذیر دکوراسیون داخلی و حرف آخر در دکور خانه یا آپارتمان است. یک اتاق پذیرایی زیبا به هماهنگی تمام جزئیات داخلی بستگی دارد و راه‌های مختلفی برای ایجاد چنین اتاقی وجود دارد، یکی از آن‌ها انتخاب فرشی است که اقامت شما در آن گرم و دلپذیر کند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام دیجی فرش، می‌توان گفت که فرش یک اکسسوری ضروری برای کسانی است که می‌خواهند دکوراسیون منزل خود را زیباتر کنند. شایان‌ذکر است که انتخاب فرش یکی از آخرین اقلام در خرید لوازم اتاق نشیمن است، زیرا مبلمان از اثاثیه ضروری برای خرید اینترنتی فرش است.  

دیجی فرش را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین فروشگاه‌ها برای خرید اینترنتی فرش معرفی کرد که انواع فرش ماشینی، فرش شگی (پرزبلند) و.. را با مناسب‌ترین قیمت و بدون واسطه برای مشتریان عرضه می‌کند.

راهکارهای انتخاب فرش

فرش‌ها انتخابی محبوب برای کف‌پوش هستند، زیرا در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شوند و می‌توانند بین اتاق‌ها جابه‌جا شوند و نسبتاً مقرون‌به‌صرفه هستند. با وجود رنگ‌ها، متریال‌ها و طرح‌های مختلف، انتخاب بهترین فرش برای خانه‌تان دشوار است.

هنگام انتخاب فرش شگی (پرزبلند) برای خانه خود، به سبک شخصی خانه خود اهمیت دهید. از آن جایی که طیف گسترده‌ای از طرح‌ها، رنگ‌ها و اشکال مختلف وجود دارد، امکانات برای طراحی داخلی بسیار زیاد است و شما فقط باید تصمیم بگیرید که چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی با سبک شخصی شما مطابقت دارد، چند نکته وجود دارد که در انتخاب فرش ایدئال برای اتاق موردتوجه است:

چند راهکار ساده برای انتخاب فرش

اندازه اتاق نشیمن

ابتدا، ضروری است که اندازه اتاق را بررسی کنید تا ببینید که چگونه فرش در مکان موردنظر قرار می‌گیرد. فرش معمولاً در قسمت مرکزی اتاق است، بنابراین همیشه به دنبال فرش با اندازه بزرگ‌تر باشید. پس از تجزیه‌وتحلیل اندازه اتاق، می‌توانید شکل آن را انتخاب کنید که می‌تواند مستطیل، گرد یا مربع باشد.

سبک دکوراسیون

هنگامی که سبک اتاق نشیمن شما مشخص شد، می‌توانید از بین مدل‌های مختلف انتخاب کنید. برای کسانی که به دنبال سبکی مدرن و جوان‌پسند هستند، ایدئال این است که فرش‌های هندسی با رنگ‌ها یا سایه‌های معکوس (سیاه‌وسفید، قرمز و آبی، زرد و صورتی ...) خریداری کنند. در سبک کلاسیک، ایدئال این است که فرش پشمی را انتخاب کنید و اگر اتاقی پذیرایی باشد، فرش ایرانی از مد نمی‌افتد.

پالت رنگی متنوع

برای این که فضای خانه منسجم باشد، رنگ فرش باید با رنگ کف، دیوار یا کاغذ دیواری، مبلمان و منسوجات تزئینی ترکیب شود. البته این لزوماً به این معنی نیست که همه این عناصر باید یک رنگ باشند، بلکه باید تلاش کنید تا به درجه خاصی از هماهنگی و ارتباط بین عناصر برسید. هم چنین، اگر فضای داخلی ساده و مینیمال است، یک فرش رنگارنگ به شما کمک می‌کند تا فضا را کاملاً برجسته کنید. فرش‌های رنگ روشن فضا را بیش‌تر گسترش داده و جادارتر می‌کنند، درحالی‌که فرش‌های تیره‌تر به ایجاد حس ظرافت و راحتی کمک می‌کنند.

چند راهکار ساده برای انتخاب فرش

شکل فرش

بهتر است بدانیم شکل فرش بر تصور کلی اتاق تأثیر می‌گذارد و بسته به نیازتان گزینه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. شکل فرش متناسب با فضای اتاق شما تا حد زیادی به چیدمان مبلمان بستگی دارد. به‌احتمال زیاد فرش مستطیلی را زیر میز ناهارخوری مستطیلی قرار می‌دهید، درحالی‌که فرش‌های گرد معمولاً باید برای اتاق‌هایی انتخاب شوند که قبلاً عناصر گرد دارند.

برخی از اشکالی که اغلب می‌بینیم عبارت‌اند از:

 فرش‌های گردی که اتاق‌های مستطیل شکل را نرم و گرم‌تر نشان می‌دهند، به همین دلیل است که اغلب برای اتاق کودکان انتخاب می‌شوند. آن‌ها هم چنین کاملاً در اتاق‌های غذاخوری با میزهای گرد، راهروها و... جا می‌گیرند و فرش‌های بیضی برای اتاق‌های غذاخوری و هم چنین قسمت‌های روبروی شومینه در اتاق‌های نشیمن انتخاب خوبی هستند.

چند راهکار ساده برای انتخاب فرش

مواد

فرش را می‌توان از پشم، اکریلیک، پلی‌استر، چرم یا الیاف مصنوعی ساخت. فرش‌های پشمی بادوام‌تر و نرم‌تر هستند، معمولاً کیفیت بالایی دارند و بنابراین گران‌تر هستند. آن‌ها همچنین دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها هستند زیرا پشم، رنگ را به‌خوبی می‌پذیرد و به طور گسترده در اثاثیه یا لوازم داخلی استفاده می‌شود. اگر گزینه ارزان‌تری می‌خواهید، اکریلیک بافت را به‌خوبی نگه می‌دارد، اما دوام آن پایین‌تر است. فرش‌های پلی‌استر، فرش‌های مخملی هستند که به طور گسترده در اتاق‌های پذیرایی استفاده می‌شوند. برای کسانی که به‌نوعی آلرژی دارند، توصیه می‌شود الیاف چرم یا مصنوعی را انتخاب کنند که نسبت به گزینه اول مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

نکات پایانی

فرش‌ها به‌قدری متنوع هستند که انتخاب فرش شگی (پرزبلند) و فرش اتاق کودک برای شخص دشوار نخواهد بود. اما اگر خریدار گیج شده است و نمی‌تواند خود انتخاب کند که بهترین و صحیح‌ترین فرش برای خرید کدام است، می‌تواند از ما کمک بخواهد. ویژگی خوب فروشگاه ما، توصیه کارشناسان و متخصصان هستند که می‌توانند به شما برای خرید اینترنتی فرش با مدل مناسب کمک کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha