• شنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400111612148
  • خبرنگار : 50356

کارشناس مسائل سیاسی و مولف کتاب جنگ شناختی:

«جنگ شناختی» تحمیل اراده از طریق به‌کارگیری اعصاب و روان بر رفتار مردم است

«جنگ شناختی» تحمیل اراده از طریق به‌کارگیری اعصاب و روان بر رفتار مردم است

ایسنا/خراسان رضوی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «جنگ شناختی» با تحمیل اراده از طریق به‌کارگیری مغز، اعصاب و روان و احساسات و عواطف مردم بر رفتار آنان اثر می‌گذارد.

دکتر حمیدرضا مقدم فر در کارگاه "جنگ ترکیبی در عصر سلطه رسانه‌ها" که در مرکز رفاهی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، در رابطه با جنگ شناختی و هیبریدی، ابعاد و اصول آن اظهار کرد: ساده‌ترین تعریف از جنگ شناختی توانایی تأثیرگذاری و نفوذ بر ادراک و شناخت یک فرد و جامعه در جهت اهداف مورد نظر است.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جنگ هیبریدی بسیج تمام ظرفیت‌های ملی برای رسیدن به هدف است، افزود: جنگ هیبریدی به معنای شبکه‌سازی و یکپارچه سازی طیف وسیعی از تاکتیک‌های متنوع در رقابت‌های شدید بین‌المللی به خصوص در وضعیت خاکستری است.

مولف کتاب جنگ شناختی گفت: چند سالی است که ادبیات جنگ شناختی در ادبیات سیاسی، امنیتی و رسانه‌ای ما ورود جدی‌تری پیدا کرده است و امروز در عرصه رسانه با جنگ شناختی پیچیده‌تری مواجه هستیم و رسانه تبدیل به ابزار فراگیری برای این جنگ شده است.  

دکتر مقدم فر ادامه داد: در جنگ شناختی سلاح موشک به نوعی تبدیل به سلاح رسانه می شود، بنابراین همه افراد می‌توانند ابزار و عامل این جنگ باشند چرا که جنگ تفکر و باورهاست.

«جنگ شناختی» تحمیل اراده از طریق به‌کارگیری اعصاب و روان بر رفتار مردم است

حجت الاسلام جواد مهدوی نسب، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست با تاکید بر جهاد تبیین اظهار کرد: امروز دشمنان زیرکانه و هوشمندانه قصد تاثیر بر ذهن و افکار مردم را دارند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: دشمنان برای غارت یک جامعه، اول آن جامعه را دچار غفلت می‌کنند، بنابراین برای زهر آنها باید پادزهری داشته باشیم و بهترین راهکار آن جهاد تبیین و ورود به مسائل سیاسی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام مصطفی رجائی پور رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه بسیج اساتید فرا جناحی عمل می‌کند، افزود: دراین کارگاه علاوه براساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، تعدادی از اساتید بسیجی دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاههای غیرانتفاعی و پیام نور نیز حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha