• شنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1400111612160
  • منبع : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

شخصیت‌های علمی ـ فرهنگی پاکستان سالگرد انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفتند

شخصیت‌های علمی ـ فرهنگی پاکستان سالگرد انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفتند

جمعی از رؤسای مراکز فرهنگی و علمی، اساتید دانشگاه و دانشجویان رشته زبان فارسی در پاکستان با حضور در رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد، فرارسیدن چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران تبریک گفتند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رشید چغتائی، مؤلف، نویسنده و از فعالان فرهنگی پاکستان در پنجمین روز از دهه مبارک فجر با احسان خزاعی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد دیدار و چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

وی در این دیدار اظهار کرد: پایداری و مقاومت مردم ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز ستودنی و برای مردم کشورهای منطقه درس بزرگی است.

این نویسنده پاکستانی برای علو درجات روح بلند حضرت امام راحل، رهبر کبیر انقلاب اسلامی و نیز برای طول عمر و سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی دعا کرد.

برگزاری هفته فیلم ایرانی در شهرهای اسلام‌آباد و لاهور

خزاعی، رایزن فرهنگی ایران در پاکستان نیز با اشاره به اندیشه‌های بلند محمدعلی جناح، معروف به قائد اعظم، بنیانگذار فقید پاکستان و علامه اقبال لاهوری، برای به دست آوردن استقلال این کشور گفت: ایران و پاکستان دو کشور برادر و همسایه‌اند که از قرن‌ها پیش روابط دوستانه و صمیمانه داشته و دارای میراث مشترک فرهنگی و تاریخی هستند.

وی با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای مختلف جمهوری اسلامی ایران که بعد از انقلاب اسلامی حاصل شده است، افزود: ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، ایامی تاثیرگذار از تاریخ جمهوری اسلامی ایران و منطقه است که یادآور تجلی شکوهمند حماسه و سرافرازی ملت ایران و به ثمر نشستن نهضتی است که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، تاریخ ایران و منطقه را تحت تاثیر قرار داد.

علاوه بر این جمعی از مدیران حوزه‌های علمیه و شخصیت‌های مختلف علمی-آموزشی نیز با حضور در رایزنی فرهنگی ایران یا با ارسال پیام و تماس تلفنی، دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را به دولت و ملت ایران تبریک گفتند.

همزمان با روزهای جشن چهل‌وسومین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همایش و برنامه‌های مختلفی به همت رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد و خانه‌های فرهنگ ایران در شهرهای راولپندی، پیشاور، لاهور، کراچی، مولتان و کویته برگزار می‌شود.

برگزاری هفته فیلم ایرانی در شهرهای اسلام‌آباد، لاهور و جشنواره غذا در شهر پیشاور از دیگر برنامه‌های نمایندگی‌های ایران در پاکستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha