• شنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400111612204
  • خبرنگار : 50256

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی:

بیانیه گام دوم انقلاب دقیق، هوشمندانه و به‌هنگام طراحی شده است

بیانیه گام دوم انقلاب دقیق، هوشمندانه و به‌هنگام طراحی شده است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب بسیار دقیق، هوشمندانه و به هنگام طراحی شده است.

محمد حسین فرهنگی روز شنبه، ۱۶ بهمن ماه، در نخستین همایش از سلسله همایش‌های «همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم در گام دوم انقلاب» که در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ انقلاب‌های دنیا می‌توان دید که انقلاب‌ها همواره با گذشت زمان دچار گسست‌های بین نسلی شده و گاه به ارتجاع و گاه به تهدید اهداف اصلی انقلاب منتهی شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، جزو انسانی ترین و کم هزینه ترین انقلاب‌ها محسوب می‌شود، افزود: این رویداد نه تنها در غرب آسیا بلکه در سطح جهان گسترش یافت و جغرافیای سیاسی دنیا را تحت تاثیر قرار داد اما با این حال این انقلاب نیز از خطر گسست بین نسلی در امان نیست.

وی ادامه داد: نقش دشمنان در تسریع و تشدید این خطر نیز قابل توجه است و اقداماتی چون تحمیل جنگ، ترورهای گسترده، ناامنی و فشارهای اقتصادی و تحریم هرکدام فشارهای ناجوانمردانه‌ای است که کشور را در حوزه‌های مختلف قابل توجه قرار داده است.

فرهنگی گفت: یکی از خطرهایی که منجر به گسست‌های بین نسلی انقلاب می‌شود، ناآگاهی نسل جدید از جریان انقلاب و عدم توجه به فشارهای دوران استبداد شاهنشاهی بر روی مردم است.

وی همچنین افزود: اگر این تهدیدات و گسست‌ها را شناسایی و رفع نکنیم، بستری برای تشدید آسیب‌ها و خدشه به بدنه انقلاب اسلامی ایجاد خواهد شد.

وی در خاتمه با اشاره به اهداف برگزاری همایش امروز، گفت: برگزاری چنین نشست‌هایی در راستای آگاه سازی جوانان مفید است اما باید به فلسفه اصلی موضوعات توجه شود و از نگاه سطحی به عمیق و واقع بینانه برسیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این همایش سه مقاله ارائه شده توسط سرهنگ محسن محمودی رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی، عباس رنجبر شهردار کلانشهر تبریز و علی اصغر عباسزاده مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی به‌عنوان مقالات برتر این همایش معرفی شدند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha