• شنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400111612260
  • خبرنگار : 71663

انصارالله آمار تعداد کودکان سرطانی یمن را منتشر کرد

انصارالله آمار تعداد کودکان سرطانی یمن را منتشر کرد

انصارالله یمن نسبت به تعداد بالای موارد سرطان در یمن هشدار داد و بر لزوم امکان سفر بیماران برای درمان به خارج کشور و تسهیل دریافت محموله‌های داروهای ضروری تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، "طاها المتوکل"، وزیر بهداشت در دولت نجات ملی که توسط گروه انصارالله تشکیل شده است، طی مراسمی در صنعا به مناسبت روز جهانی سرطان گفت: این روز می‌آید در حالیکه کودکان یمنی مبتلا به سرطان به دلیل حصر اقتصادی دشمن با درد و رنج فراوانی درگیر هستند.

او همچنین گفت که تعداد بیماران مبتلا به سرطان خصوصا در کودکان رشد دوبرابری داشته است.

وی افزود: بیش از ۶۰ هزار مورد در مراکز انکولوژی با کمبود دارو، تجهیزات روبه‌رو هستند این درحالی است که کودکان مبتلا به سرطان خون به تعداد زیادی رو به افزایش است.

المتوکل تصریح کرد: بیش از سه هزار کودک مبتلا به سرطان به دلیل کمبود دارو و تجهیزات ناشی از محاصره اقتصادی در خطر مرگ قرار دارند. از طرفی به دلیل بسته بودن فرودگاه بین‌المللی صنعاء، امکان سفر بیماران به خارج کشور برای مداوا وجود ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت ورود تجهیزات و داروهای پزشکی هسته‌ای، ائتلاف عربی را به جلوگیری از ورود مواد رادیواکتیو مورد نیاز برای درمان بیماران سرطانی متهم کرد و افزود: ما از سازمان ملل خواستیم که در این مورد به کودکان یمنی کمک کند.

المتوکل بیان کرد، افتتاح فرودگاه صنعاء یک نیاز بشردوستانه است و باید مراجع و نهادهای بین‌المللی جوابگوی درد و رنج کودکان یمنی باشند.

مناقشه‌ای که در هفت سال گذشته در یمن در جریان است، بر بخش بهداشت نیز منعکس شده است، بطوریکه سازمان ملل تخمین می‌زند بیش از نیمی از تجهیزات موجود در یمن خراب و غیرقابل استفاده هستند همچنین کمبود دارو در بحرین را یک بحران دانست.

عربستان سعودی از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ رهبری یک ائتلاف نظامی متشکل از کشورهای عربی و اسلامی را در حمایت از منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن در مبارزه با جنبش انصارالله یمن هدایت می‌کند.

بر اساس گزارش سازمان ملل در نوامبر گذشته، درگیری در یمن از زمان شیوع آن جان ۳۷۷ هزار نفر را گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha