• یکشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400111713092
  • خبرنگار : 50180

سرپرست شرکت مخابرات کرمانشاه:

سال آینده توسعه در حوزه "فیبر نوری" را در برنامه داریم

سال آینده توسعه در حوزه "فیبر نوری" را در برنامه داریم

ایسنا/کرمانشاه سرپرست شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه گفت: سال آینده توسعه خوبی در حوزه فیبر نوری در استان خواهیم داشت.

حمیدرضا امیری امروز(17 بهمن) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای سال آینده اجرای فیبر نوری در سطح 300 کیلومتر در حوزه روستایی را در استان برنامه ریزی کرده ایم. همچنین سال آینده توسعه فیبر نوری در شهرها را در برنامه داریم که البته هنوز سهمیه استانی آن اعلام نشده است.

سرپرست شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه سپس با اشاره به ظرفیت های بالای مخابراتی استان کرمانشاه، گفت: در برخی از شاخص ها خصوصا در حوزه زیرساخت‌های فیبر نوری در کشور حرف برای گفتن داریم.

 امیری  با علام اینکه امسال 80 میلیارد تومان در حوزه زیرساخت های مخابراتی در استان هزینه کرده ایم، گفت: راه اندازی 13 سایت جدید تلفن همراه، ارتقای 60 سایت به 3G و 4G، ایجاد 12 کیلومتر فیبر نوری و واگذاری 16 هزار پورتADSL از اقدامات انجام شده است.


امسال سارقان 10 میلیارد تومان از تجهیزات مخابراتی کرمانشاه را دزدیدند


امیری در ادامه با بیان اینکه در همه استان ها مشکل سرقت تجهیزات مخابراتی وجود دارد، گفت: استان کرمانشاه در این خصوص وضعیت بهتری داشته و کمتر از میانگین کشوری سرقت تجهیزات مخابراتی داریم.

 امیری با بیان اینکه روزانه به طور متوسط بین 200 تا 300 خط تلفن قطعی ناشی از سرقت در استان داریم، گفت: از ابتدای سال 10 میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده ایم. 

امیری ایمن سازی پستها و حوضچه ها را در کاهش آمار سرقت تجهیزات مخابراتی اثرگذار اریابی کرد و ادامه داد: در جاهایی که شبکه ها اصلاح شده اند حوضچه ها را مخفی کرده و پست ها را بسته به وضعیت منطقه برای کاهش آمار سرقت ها جابجا کرده ایم.

 وی با بیان اینکه از دو هفته گذشته اصلاح شبکه کابلی را برای مقابله با سرقت تجهیزات مخابراتی شروع کرده ایم، گفت: از همشهریان درخواست داریم تا با کارکنان مخابرات همکاری کرده و فضاهای مخفی را برای ایجاد تجهیزات مخابرات در اختیار کارکنان مخابرات قرار دهند.

امیری با بیان اینکه سرقت کابل و سیم های تلفن مشکلاتی را برای مشترکین ایجاد کرده که آزاردهنده است، گفت: نمی گذاریم سرقت ها مشکل ساز شود.

امیری در ادامه با بیان اینکه برای مقابله با سرقت تجهیزات مخابراتی باید به سمت شبکه های نوری برویم، گفت:تجهیزات این شبکه ها ارزشی برای سارقان ندارند، هرچند اجرای پروژه های آن زمان بر است.

سرپرست شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه سپس با بیان اینکه مخابرات استان کرمانشاه در حوزه زیرساختی به ویژه در حوزه زیرساخت های فیبر نوری جزو استان های خوب در کشور است، گفت: تا پایان دولت سیزدهم 20 میلیون پورت شامل فیبر نوری و VDSI  به مردم استان واگذار خواهد شد.

مخابرات کرمانشاه بیش از 40 میلیارد تومان از مشترکین طلب دارد

 امیری در ادامه با بیان اینکه مخابرات کرمانشاه بیش از 40 میلیارد تومان از مشترکین طلب دارد، گفت: بیش از 10 میلیارد تومان از این طلب مربوط به مشترکین خانگی و بقیه به سازمانها و ادارات مربوط می شود.

امیری سپس با اشاره به پایین بودن هزینه های استفاده از تلفن ثابت و اینترنت خانگی، از مردم استان خواست زمانی که در منزل و یا مکان های ثابت حضور دارند از اینترنت و تلفن ثابت استفاده کنند، چون علاوه بر اینکه هزینه های آن یک پنجم هزینه تلفن همراه است، پایداری بیشتری هم دارد.


مردم برای نصب دکل‌های مخابراتی همکاری کنند 

سرپرست شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه در ادامه در پی گلایه برخی خبرنگاران از وضعیت نامناسب آنتن‌دهی تلفن همراه و یا دسترسی به اینترنت در برخی نقاط شهر کرمانشاه از جمله محله فرهنگیان فاز دو، گفت: عدم همکاری مردم در ایجاد دکل های مخابراتی در سطح شهر باعث کندی سرعت اینترنت و قطعی آن شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون در سطح شهر کرمانشاه هشت سایت به دلیل عدم همکاری مردم در استقرار دکل های تلفن همراه بلاتکلیف است.

وی با بیان اینکه اولویت مخابرات در نصب دکل های مخابراتی نصب در محل پارک ها، ادارات و پس از آن خانه های مردم است، گفت: متاسفانه مردم شهر کرمانشاه در برابر نصب دکل های مخابراتی خیلی مقاومت می کنند، در حالی که شایعات مرتبط با تاثیر سوء دکل‌های مخابراتی بر سلامت مردم مبنای علمی ندارد و تاکنون در جایی ثابت نشده است.

امیری سپس در پاسخ به پرسشی در مورد افزایش احتمالی تعرفه های مخابرات در سال جاری گفت: امسال تعرفه ها افزایشی ندارند، هرچند احتمالا از سال آینده تغییر مدل تعرفه ای را در ارائه خدمات داشته باشیم.

امیری ادامه داد: هم اکنون یک میلیون و 90 هزار سیم کارت 4G در استان فعال است و بیش از 22 هزار سیم کارت 3G داریم که باید 4G شوند.

وی سپس اشاره ای هم به پوشش مخابراتی نقاط روستایی و مرزی داشت و افزود: نقاط مرزی اکثرا تحت پوشش شبکه مخابراتی هستند، هرچند در برخی نقاط گپ‌هایی وجود دارد و برنامه ریزی شده در سال آینده همه روستاهای بالای 20 خانوار زیرپوشش مخابراتی بروند.

همه جاده های استان الزامات رگولاتوری را پاس کرده اند 

وی در ادامه در خصوص وضعیت پوشش مخابراتی جاده های استان گفت: در این زمینه مشکلی نداریم و اگر مشکلی وجود داشته باشد جریمه می شویم.

امیری با بیان اینکه همه جاده های استان الزامات رگولاتوری را پاس کرده اند، تصریح کرده: جاده های اصلی و فرعی همگی تحت پوشش آنتن دهی بوده، هرچند ممکن است جاده های فرعی گپ هایی داشته باشند.

سرپرست شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به راه اندازی اولین سایت آزمایشی اینترنت 5G در کشور در هفته گذشته در شهر یزد داشت و گفت: احتمالا سال آینده برنامه ای برای ایجاد سایت های 5G در کلانشهرها اعلام شود.


دهه فجر 49 پروژه مخابراتی در کرمانشاه به بهره برداری می رسد

امیری در ادامه اشاره ای هم به پروژه های افتتاحی در دهه فجر امسال داشت و گفت: دهه فجر 49 پروژه مخابراتی در سطح استان با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی نصب و راه اندازی هشت سایت جدید، تکمیل پوشش و ارتقای تکنولوژی 20 سایت جدید، اجرای سه پروژه فیبر نوری و بازسازی شبکه های چهار روستا با استفاده از فیبر نوری و مینی کافو را از جمله پروژه های افتتاحی مخابراتی دهه فجر امسال اعلام کرد.


انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha