• یکشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400111713308
  • خبرنگار : 50294

انجام بیش از 3900 عمل جراحی در بیمارستان توحید سنندج

انجام بیش از 3900 عمل جراحی در بیمارستان توحید سنندج

ایسنا/کردستان رئیس بیمارستان توحید سنندج از انجام ۳ هزار و ۸۲۱ مورد عمل جراحی مختلف و ۱۵۰ مورد عمل جراحی قلب باز از ابتدای سال جاری تاکنون در این مرکز خبر داد.

اسعد فتحی پور با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در بیمارستان توحید سنندج، تعداد عمل‌های جراحی، آمار بستری‌ها (کرونایی و غیر کرونایی)، امکانات و تجهیزات خریداری شده و نحوه ارائه خدمات به مراجعان در این مرکز از ابتدای سال جاری تا کنون را اعلام کرد.

وی عنوان کرد: در مدت زمان یادشده بیش از ۵۳ هزار نفر در بیمارستان توحید سنندج بستری و درمان شده‌اند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۳۸ مورد آن را بیماران مبتلا به کرونا تشکیل می‌دهند.

این مقام مسئول از انجام ۳ هزار و ۸۲۱ مورد انواع عمل جراحی خبر داد و گفت: ۱۵۰ عمل جراحی قلب باز نیز در این مرکز درمانی انجام شده است.

فتحی پور بیان کرد: در مدت زمان یادشده یک هزار و ۳۰۴ مورد آنژیوگرافی تشخیصی و یک هزار و ۱۳۴ مورد آنژیوگرافی درمانی نیز در این بیمارستان با موفقیت انجام شده است.

رئیس بیمارستان توحید سنندج با اشاره به اینکه دستگاه توموتراپی در روزهای آتی در این بیمارستان نصب و راه‌اندازی می‌شود گفت: با ورود این دستگاه به چرخه خدمات رسانی در حوزه سلامت و نصب و راه اندازی آن در مرکز درمانی توحید، بیماران مبتلا به سرطان در استان از مدرن ترین شیوه درمانی برخوردار خواهند شد.

طبق اظهارات فتحی پور، این دستگاه با استفاده از تکنیک های منحصر به فرد خود قادر به انجام درمانهای گوناگون از جمله کیس های Superficial می باشد. 

وی از اختصاص ۲۰ تخت‌ فعال بیمارستانی در بخش فوق تخصص داخلی  در این مرکز خبر داد.

رئیس بیمارستان توحید سنندج با بیان اینکه دستگاه آنژیو گرافی جدیدی در این بیمارستان در حال نصب و راه‌اندازی است، ادامه داد: برای رفاه حال بیماران و به دلیل پذیرش سریع و ارائه خدمات بیشتر به هم‌استانی‌های عزیز و بیماران اقلیم کردستان راه‌اندازی این دستگاه را در اولویت قرارداده‌ایم.

فتحی پور با اشاره به بحث توریسم درمانی بیان کرد: بیمارستان توحید سنندج این آمادگی را دارد که با امکانات پزشکی موجود، تیم پزشکی و کادر درمانی مجرب به درمان بیماران کشورهای همسایه بپردازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بخش رادیولوژی و ماموگرافی، سی‌تی اسکن، کولونسکوپی و آندوسکوپی این مرکز فعال و در حال ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان است.

رئیس بیمارستان توحید سنندج سایر تجهیزات اضافه شده به این مجموعه را ۲ دستگاه اکو کاردیوگرافی و یک دستگاه اکو سونوگرافی پیشرفته، یک دستگاه رادیولوژی پرتابل، ۲۴ دستگاه NIV جهت بیماران نیازمند کمک تنفسی خصوصا بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و یک دستگاه ویدیو لارنگوسکوپ پیشرفته عنوان کرد.

بە گزارش ایسنا بە نقل از روابط عمومی دانشگاە علوم پزشکی کردستان، فتحی پور اختصاص یک دستگاه اکمو ECMO اکسیژن رسان غشایی بدون پیکری در اتاق عمل جراحی قلب جهت بیماران قلبی ریوی، یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و مدرن ۱۶ اسلایس و دستگاه دیالیز CRRT مستقر در بخش های مراقبت ویژه جهت دیالیز بیماران را از دیگر تجهیزات پزشکی و درمانی تخصیص یافته به این مرکز برشمرد.

وی در پایان تصریح کرد: در زمینه مراقبت و درمان بیماران مبتلا به کرونا در زمان اوج گیری همه گیری، تعداد تخت های مراقبت ویژه بنا به نیاز از ۳۳ تخت به ۶۶ تخت افزایش یافت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha