• دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400111813488
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک فعال سیاسی مطرح کرد:

استقلال سیاسی و خودباوری ملی؛ دستاورد انقلاب اسلامی

استقلال سیاسی و خودباوری ملی؛ دستاورد انقلاب اسلامی

ایسنا/اصفهان یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب ایجاد استقلال سیاسی و خودباوری ملی در مردم ایران بود، اما در زمینه عدالت برای بانوان باید فعالیت‌های بیشتری شود.

مهدی شاکران در گفت‌وگو با ایسنا درباره مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۲ سال گذشته، اظهار کرد: معتقدم مهم‌ترین دستاورد انقلاب ایجاد استقلال سیاسی و خودباوری ملی در مردم ایران بود. ایران پس از انقلاب از قیود وابستگی به غرب و شرق رهایی پیدا کرد و توانست به‌عنوان یک قدرت مستقل، در منطقه نقش‌آفرینی کند. امام(ره) این باور را در مردم ایران ایجاد کرد که می‌توان بدون اتکا به دیگر قدرت‌ها، با ایستادن روی پای خود، کشور را به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل کرد و به نظر من این دستاورد تا حدود زیادی محقق شده است.

وی افزود: ایجاد خودباوری ملی در یک ملت، سرآغاز تحول در آن ملت خواهد بود. امام(ره) و در ادامه رهبر معظم انقلاب در طول تمام این ۴۳ سال، تلاش کردند تا اهمیت این مطلب را برای مردم تشریح کنند.

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان درباره مهم‌ترین نقاط ضعفی که کشور در ۴۰ سال گذشته داشته است، گفت: نقاط ضعف زیاد است و تا نقطه مطلوب یک حکومت اسلامی فاصله داریم، اما مهم‌ترین نقطه ضعف در طول این ۴۰ سال عدم توانایی در پیاده‌سازی عدالت در تمام شئون زندگی مردم است. به ویژه در این چند سال اخیر، بی‌عدالتی اقتصادی، امنیت روانی مردم را هم دچار خدشه کرده است.

شاکران تصریح کرد: برنامه‌هایی که عدالت‌محور تهیه نشده و بعضاً به اختلاف طبقاتی دامن زده از نقاط ضعف کشور است. عدالت‌محوری در تمام سیاست ورزی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید اولویت اول قرار گیرد. نقطه‌ضعف دیگر عدم رهایی از اقتصاد نفت‌محور و ناتوانی در مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر فشار و تحریم‌هاست که در سال‌های اخیر به علت فشار بی‌امان دشمن در جنگ اقتصادی اهمیت آن بیش از پیش نمایان شد.

وی در پاسخ به این سؤال که اکنون جایگاه ایران در جهان در مقایسه با قبل از انقلاب و دوران پهلوی در ابعاد مختلف چگونه است؟ اظهار کرد: در بسیاری از ابعاد اکنون در بین کشورهای صاحب حرف در جهان هستیم‌ که قبل از انقلاب این‌گونه نبود. این مهم هم به آن روحیه خودباوری و ایمان به توانایی‌های داخلی که به واسطه انقلاب در جوانان متخصص ما ایجاد شد بر می‌گردد. در زمینه علوم مهندسی، پزشکی، نظامی،‌ هوافضا و.... اکنون ایران ما در سطح کشورهای مطرح جهان قرار گرفته است.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: از طرف دیگر، فعالیت‌های میدانی ما باعث شده که ایران در منطقه خاورمیانه به‌عنوان یک کشور امن و در عین حال بازیگر اصلی تحولات منطقه شناخته شود.

شاکران در پاسخ به این سوال که در حوزه زنان و جایگاه مقام آنان بعد از انقلاب چقدر تلاش شده است؟ گفت: در حوزه زنان، با یک مقایسه بین تعداد متخصصان‌ و دانشجویان و تحصیل‌کرده‌های بین بانوان به نسبت جمعیتی با قبل از انقلاب، مشخص می‌شود که فضا برای رشد بانوان ما بعد از انقلاب مهیا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اما باز هم در زمینه عدالت برای بانوان باید فعالیت‌های بیشتری شود. باید امر خانه‌داری و فرزندپروری با کارهای فرهنگی در جامعه به‌عنوان یک شغل با ارزش و والا نهادینه شود و حاکمیت تلاش کند که در زمینه تحصیل و در زمینه کاری، قوانین حمایتی را به‌گونه‌ای ارتقا دهد که بانوان بتوانند در عین پرداختن به امور مدیریت خانه و تربیت فرزندان، بتوانند به فعالیت‌های اجتماعی و تحصیلی هم بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha