• دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400111813513
  • منبع : نمایندگی ایلام

افتتاح و کلنگ‌زنی طرح گازرسانی به ۴ روستا و ۱۳ واحد تولیدی در شهرستان ملکشاهی

افتتاح و کلنگ‌زنی طرح گازرسانی به ۴ روستا و ۱۳ واحد تولیدی در شهرستان ملکشاهی

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: طرح گازرسانی به روستای انجیر و ۱۳ واحد تولیدی صنعتی افتتاح و آغاز طرح گازرسانی به ۳ روستای دیگر نیز کلنگ‌زنی شد.

«عباس شمس‌اللهی» در مراسم افتتاح گازرسانی به روستاهای ملکشاهی با حضور سرپرست معاونت عمرانی استاندار، امام جمعه و فرماندار ملکشاهی و جمعی از مسئولان محلی، با بیان اینکه برای گازرسانی به روستای انجیر و ۱۳ واحد تولیدی صنعتی ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت گاز هزینه شده‌ است، اظهار کرد: شرکت گاز استان به منظور خدمات دهی به روستائیان و رفع محرومیت زدایی برنامه‌های مدونی در دستور کار قرار داده است بطوری‌که روستای قرجیلگان نیز تا هفته آینده گازدار خواهد شد و عملیات اجرایی گازرسانی به روستای بلوطستان به عنوان تنها روستای باقیمانده فاقد گاز شهرستان نیز در سال آینده در دست طراحی و اجرا قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه با گازرسانی به روستای انجیر ۳۸ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار و به شبکه گاز متصل شده‌اند، افزود: همچنین در این آئین، آغاز طرح گازرسانی به ۳ روستای چشمه پهن، وری و درگه کلنگ‌زنی شد.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای گازرسانی به روستاهای مذکور، ۵۳ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه می‌شود.

شمس‌الهی با اشاره به اینکه با گازرسانی به روستای چشمه پهن، وری و درگه بیش از ۴۳۵ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد، تصریح کرد: با اتمام پروژه‌های گازرسانی به روستاهای سطح استان که در دست اجرا می‌باشند، ضریب نفوذ گاز در مناطق روستایی استان به ۹۹ درصد می‌رسد.

وی ادامه داد: به مناسبت ایام الله دهه فجر ۱۳ واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان ملکشاهی شامل یک مرغداری، ۸ گاوداری و دامداری، یک واحد خدماتی و گرمایشی و ۳ واحد تولیدی و صنعتی دیگر گازدار شد تا گامی دیگر در جهت تحقق نامگذاری سال‌جاری و کمک به رونق تولید برداشته شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه تاکنون ۸۸ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان گازدار شده است، گفت: شهرستان ملکشاهی دارای ۳ شهر و ۲۸ روستا می‌باشد که تاکنون هر ۳ شهر و ۲۴ روستای آن گازدار شده‌است.

شمس‌اللهی با اشاره به اینکه این شرکت در راستای تحقق نامگذاری امسال توجّه ویژه‌ای به گازرسانی واحدهای تولیدی و صنعتی داشته است، افزود: شرکت گاز استان ایلام امسال ۱۶۴ پروژه در ایام دهه فجر در سطح استان ایلام جهت بهره‌برداری و کلنگ‌زنی دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان ملکشاهی بیش از ۷ هزار و ۵۲۳ خانوار، مشترک گاز طبیعی هستند، اظهار کرد: تاکنون ۵ هزار و ۱۱۴ انشعاب علمک در مناطق شهری و روستایی این شهرستان نصب و ۲۶۵ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز اجرا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha