• دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400111814072
  • خبرنگار : 99999

نگرانی آلمان درباره سرنوشت زنان در بند طالبان

نگرانی آلمان درباره سرنوشت زنان در بند طالبان

سفارت آلمان در کابل از سرنوشت زنان ربوده‌ شده توسط طالبان ابراز نگرانی کرده و خواستار تحقیق و پاسخ‌گویی در مورد محل نگه‌داری آن‌ها شده‌است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری افق، صفحه رسمی سفارت آلمان در کابل، امروز دوشنبه، در توییتی نوشته‌ است که این زنان شجاع پس از این‌که از حق آزادی بیان‌شان استفاده کردند، ناپدید شدند.

سفارت آلمان افزوده که نیاز فوری به تحقیق و پاسخ‌گویی در مورد محل نگه‌داری و صحت زنان معترض وجود دارد.

هوگو شورتر؛ کاردار ماموریت بریتانیا در مورد افغانستان نیز در توییتی از تلاش دیبرا لاینز؛ نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان در مورد روشن‌شدن سرنوشت زنان معترض حمایت کرده و گفته‌ است که در جستجوی پاسخی در مورد سرنوشت این زنان معترض است.

دیبرا لاینز؛ نماینده دبیر کل سازمان ملل در افغانستان، روز یک‌شنبه در دیدار با مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در مورد سرنوشت زنان معترض ابراز نگرانی کرد.

اما مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان گفته‌است که طالبان در تلاش «پیداکردن» زنان معترض ناپدید شده هستند.

انعام‌الله سمنگانی؛ معاون سخنگوی طالبان، عصر یک‌شنبه نوشت که مولوی عبدالکبیر در پاسخ به نگرانی در مورد ناپدید شدن شماری از زنان، گفته‌ است که تلاش‌های طالبان برای پیدا کردن آنان جریان دارد.

این در حالی ‌است که زنان معترض می‌گویند، طالبان در ادامه بازداشت آنان، اواخر هفته گذشته نیز دو زن دیگر را از خانه و محل کارشان بازداشت کردند. پیش از هم دو زن معترض دیگر و برخی بستگان آن‌ها بازداشت شده‌ بودند.

اتحادیه اروپا، سازمان ملل، عفو بین‌الملل، سفیر آلمان برای افغانستان و همچنین نماینده ویژه آمریکا در امور زنان افغان خواستار رهایی زنان معترض از سوی طالبان شده‌اند؛ اما این گروه بازداشت زنان معترض را انکار می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha