• دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400111814085
  • خبرنگار : 71661

آخرین نیروی آمریکا در افغانستان، اولین اعزامی جدید به لهستان

آخرین نیروی آمریکا در افغانستان، اولین اعزامی جدید به لهستان
ژنرال کریستوفر دوناهیو؛ از راست: در لهستان و در افغانستان

آخرین سرباز آمریکایی که افغانستان را در ماه اوت ۲۰۲۱ ترک کرد، حالا فرمانده نیروهای آمریکا در لهستان است، نیروهایی که در میان تهدیدات روسیه علیه اوکراین، به این کشور اعزام شداند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سیدنی مورنینگ هرالد، ژنرال «کریستوفر دوناهیو» که در ۳۰ اوت در تصاویر نه چندان واضح یک دوربین دید در شب بر روی باند فرودگاه کابل مشاهده شد، امروز (دوشنبه) در تصاویری ظاهر شد که از لهستان و در نزدیکی مرز اوکراین منتشر شد. این در راستای دستور جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای اعزام ۱۷۰۰ نیرو در میان تشدید تنش‌های در مرز اوکراین و روسیه است.

دوناهیو در حال رهبری چند ده سرباز آمریکایی و تجهیزاتی بود که در فرودگاهی در ۹۰ کیلومتری مرز اوکراین به زمین نشست. یک بوئینگ سی-۱۷ نیروی هوایی آمریکا، ده‌ها سرباز و وسیله نقلیه را با خود به لهستان آورد.

انتظار می‌رود که صدها نیروی پیاده‌نظام دیگر از لشکر ۸۲ هوابرد آمریکا نیز وارد لهستان شوند.

دوناهیو در این فرودگاه گفت: مشارکت ملی ما در اینجا نشان‌دهنده همبستگی ما با متحدانمان در اروپا بوده؛ بدیهی است که در این دوره عدم‌قطعیت، ما می‌دانیم که در کنار یکدیگر قدرتمندتر هستیم.

همچنین وزیر دفاع لهستان در ورشو گفت: بازدارندگی و همبستگی بهترین پاسخ به سیاست تهاجمی مسکو و تلاش‌هایش برای بازسازی امپراتوری روسیه است.

روسیه اخیرا ۱۰۰ هزار تن از نیروهایش را در مرز اوکراین مستقر کرده و علیرغم تکرار این گزاره که قصد حمله به جایی را ندارد، نگرانی غرب را برانگیخته است.

وزیر دفاع لهستان ادامه داد: یک پاسخ جمعی از سوی اعضای ناتو بهترین پاسخ به هر تهدیدی است؛ (این) تنها راه تضمین امنیت لهستان و دیگر اعضای ناتو در جناح شرقی این اتحاد است.

وی همچنین تاکید کرد که چندین گفت‌وگو در این باره با همتای آمریکایی خود داشته است.

در میان افزایش تنش‌ها در مرز اوکراین و روسیه، بایدن دستور اعزام نیروهای بیشتری به لهستان، رومانی و آلمان را داد تا هم به متحدان و هم به دشمنان خود نشان دهد که به جناح شرقی ناتو متعهد است. لهستان با روسیه و اوکراین، و رومانی تنها با اوکراین همسایه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۹ ۱۹:۳۶

خوب افقانستان عراق لیبی که اباد شدحالانوبت اوکراین است

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۰ ۰۱:۵۹

انسان ازاین قیافه های امریکاییها حالش به هم می خورد.اینها می خواهند با آدامس جویدن و هزاران مفسده کشور گشایی کنند اما کور خوانده اند.