• دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400111814220
  • خبرنگار : 50037

واکسیناسیون ۴۲۰ کودک گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال اسدآبادی

واکسیناسیون ۴۲۰ کودک گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال اسدآبادی

ایسنا/همدان سرپرست فرماندار اسدآباد از واکسیناسیون ۴۲۰ کودک گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال اسدآبادی خبر داد و گفت: شهرستان اسدآباد در سامانه سیب دارای ۳۵۱۷ نفر جمعیت هدف ۹ الی ۱۲ سال بوده که از این تعداد گروه سنی ثبت شده در سامانه تاکنون ۴۲۰ نفر برای واکسن خود اقدام کرده اند.

حسین‌علی شرکائی در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال این شهرستان در دز اول ۱۰۳ درصد و در دز دوم ۸۹ درصد بوده است .

وی همچنین خاطر نشان کرد: تاکنون به طور متوسط ۹۰.۵ درصد جامعه هدف شهرستان دز اول، ۸۲.۳ درصد دز دوم و ۳۷.۲ درصد دز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند که با این روند واکسیناسیون، دانشکده علوم پزشکی شهرستان از  جمله دانشکده‌های پیشرو در روند واکسیناسیون بوده است.

شرکائی در ادامه با بیان اینکه کلیه مدارس باید با رعایت الزامی شیوه های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شود،خاطر نشان کرد: مدیران مدارس با اختیار خود در صورت مشاهده موارد ابتلا به کرونا در یک کلاس برای جلوگیری از اپیدمی می‌توانند کلاس مورد نظر را تعطیل کنند.

وی با اشاره به ۸۱۵ کلاس درس در سطح شهرستان اسدآباد و تجهیز ۷۰۶ کلاس درس  به سیستم تهویه ، یادآور شد: از ۱۹ هزار دانش آموز اسدآبادی در حال حاضر تنها یک نفر به دلیل ابتلا به کرونا بستری است.
 
شرکائی در ادامه از برگزاری مراسم اعتکاف شهرستان با ۲۰ درصد ظرفیت با هماهنگی تبلیغات اسلامی خبر داد و افزود: در رابطه با راهپیمایی ۲۲ بهمن شهرستان در صورت تداوم شرایط زرد کرونایی راهپیمایی به صورت پیاده برگزار خواهد شد در غیر این صورت با اعلام استان به صورت خودرویی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی خواهد بود.

ترغیب و تشویق جامعه هدف به دریافت واکسن دز سوم(یادآور)،جلوگیری از ورود افراد بدون ماسک به ادارات و بانکها از دیگر مواردی بود که در این جلسه سرپرست فرمانداری اسدآباد نسبت به آن تاکید کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم با بیان اینکه سویه جدید کرونا در سطح شهرستان در حال گردش بوده و تعداد بیماران سرپایی افزایش یافته است،تصریح کرد:از ۱۰۰ بیمار سرپایی روز گذشته این شهرستان ۵۰بیمار دارای علائم مثبت بودند.
دکتر ایرج صالحی با تاکید بر مراقبت و رعایت پروتکل های بهداشتی افزود: در حال حاضر در بخش کرونایی شهرستان بیمار بستری بوده که از این تعداد بیمار ۳ نفر در آی سی به سر می برند که دو نفر از آنان اصلا واکسن نزده اند.

وی با بیان اینکه از ماه قبل شهرستان اسدآباد برای شیوع سویه جدید کرونا خود را آماده کرده بودیم و خوشبختانه هیچ گونه مشکل و  کمبودی در دارو و سرم نداریم  و اکسیژن سازها ازقبل اورهال شده اند،خاطر نشان کرد: ظرفیت بخش کرونایی بیمارستان قائم اسداباد ۳۶  نفر بوده که تاکنون از این تعداد ظرفیت ۱۵ نفر پر شده است .

صالحی با اشاره به اینکه بیمارستان اسدآباد آمادگی بستری تا صد بیمار را دارد گفت: شهرستان اسدآباد از پنجم آذرماه تا کنون خوشبختانه دارای هیچ گونه فوتی کرونایی مثبت نبوده است .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha