• دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400111814267
  • خبرنگار : 50091

فعالیت‌های اقتصادی خراسان رضوی به صورت قرارگاهی اجرا می‌شود

فعالیت‌های اقتصادی خراسان رضوی به صورت قرارگاهی اجرا می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های افتصادی خراسان رضوی به صورت قرارگاهی اجرا خواهد شد.

مرتضی اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در جریان مراسم افتتاح شهرداری و معرفی نخستین شهردار شهر تازه‌تاسیس سده خواف که عصر دوشنبه، ۱۸ بهمن، در شهر سده برگزار شد، گفت: توسعه در حوزه‌های اقتصادی، زیرساختی و هم در حوزه‌های فرهنگی شهرستان خواف را پیگیری خواهیم کرد که بتوانیم در خدمت مردم این شهر و منطقه باشیم.

وی ادامه داد: از زمان ورود استاندار جدید به خراسان رضوی برنامه‌های خوبیدر همه بخش‌ها از جمله اقتصاد استان در حال برنامه‌ریزی است که آن هم به صورت قرارگاهی مدیریت شده و طی چند هفته آینده از آن رونمایی خواهد شد.

اشرفی افزود: بخشی از این برنامه‌ها فعال‌سازی واحدهای صنعتی و معدنی در منطقه خواف است که امیدواریم ثمرات آن به مردم منطقه برسد.

وی یادآور شد: همزمان با دهه فجر ۱۲۰۹ طرح با اعتبار ۶۴۰۰ میلیارد تومان در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

اشرفی همچنین قربانعلی اسداللهی را به عنوان نخستین شهردار شهر تازه‌تاسیس سده خواف معرفی و حکم شهرداری را به وی اعطا کرد.

فرماندار خواف نیز در این مراسم گفت: در صورت موافقت شورای عالی معادن در تخصیص ۲۰ درصد از ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن و یک درصد از فروش شرکت‌های معدنی به شهرستان خواف سالانه بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان نصیب این شهرستان خواهد شد که با این رقم می‌توان زیرساخت‌های مورد نیاز شهرستان را تامین کرد.

حسین سنجرانی از شرکت‌های معدنی معادن سنگ آهن سنگان خواست خدمات آتش‌نشانی را برای شهرداری شهر ۵۰۰۰ نفری سده نیز پوشش دهند.

شهردار سده نیز به تازه‌تاسیس بودن این شهر اشاره کرد و گفت: از لحاظ تامین خودرو و اعتبارات نیازمند مساعدت استانداری هستیم.

قربانعلی اسداللهی افزود: تاکنون شناسه‌ای به شهرداری سده اختصاص نیافته و اعتبارات و سهمیه قیر آن هم قابل تخصیص نیست. اگر زمان هم بیش از این بگذرد، احتمال از دست رفتن اعتبارات سهمیه قیر شهرستان بیشتر می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در ادامه سفرش به خواف به روستاهای چمن‌آباد و سیجاوند رفت و ۲ طرح زمین چمن مصنوعی روستای چمن‌آباد و نیروگاه خورشیدی روستای سیجاوند را نیز افتتاح کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha