• دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400111814293
  • خبرنگار : 71659

امارات: «توافق ابراهیم» عاملی برای تغییر در کل منطقه است!

امارات: «توافق ابراهیم» عاملی برای تغییر در کل منطقه است!

رئیس کمیته دفاع، داخلی و روابط خارجه در مجلس ملی فدرال (پارلمان) امارات مدعی شد که توافق «ابراهیم» برای عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل، تنها یک توافق سیاسی یا امنیتی و دفاعی نیست، بلکه توافقی برای تغییر در کل منطقه است.

به گزارش ایسنا، «علی راشد النعیمی» رئیس کمیته دفاع، داخلی و روابط خارجه در مجلس ملی فدرال امارات که امروز در رأس یک هیئت اماراتی به تل‌آویو سفر کرده است، توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را عاملی برای تغییر در کل منطقه دانست.

وی در سخنانی در کمیته خارجی و امنیتی کنست اسرائیل (پارلمان) گفت: اگر از منظر وسیع‌تر به توافق آبراهام (ابراهیم) نگاه کنیم، می‌بینیم که این فقط یک توافق سیاسی یا یک موضوع مربوط به مسائل امنیتی و دفاعی نیست، بلکه عامل تغییر در کل منطقه است.

النعیمی افزود: پس از جنگ غزه، مردم در این فکر بودند که توافق (ابراهیم) چه خواهد شد، من در ابتدا گفتم می‌خواهم همه بدانند که راهی برای بازگشت وجود ندارد، ما به جلو حرکت می‌کنیم. تاریخ را تکرار نمی‌کنیم بلکه داریم تاریخ را می‌نویسیم. ما نه تنها می‌خواهیم رابطه بین امارات و اسرائیل را تغییر دهیم بلکه خواهان تغییر کل منطقه هستیم و همچنین می‌خواهیم جهان از زاویه دیگری به ما نگاه کند.

هیئتی از نمایندگان اماراتی به ریاست علی النعیمی امروز وارد ساختمان کنست در قدس غربی شد و با رئیس کنست و تعدادی از اعضای آن به منظور پیشبرد اجرای توافقات مربوط به توافق عادی سازی روابط دیدار و گفت‌وگو کرد.

۱۵ سپتامبر امارات و بحرین توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در کاخ سفید با مشارکت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا امضا کردند.

این دو توافقنامه محکومیت گسترده جهانی و رهبران و گروه‌های فلسطینی را در پی داشت و آن را خیانت دانستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۸ ۲۳:۵۱

پیمان بستن با گرگ نتیجه اش به خود گوسفند بر میگردد

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۹ ۱۴:۲۱

این توافق بین امارات ورژیم صهیونیستی موسوم به ابراهیم برای صهیونیست ها آبراهام میباشد پس حتی در عنوان هم با هم سازگار نیستند چه برسد به مفاد این توافق عادی سازی که از بیخ وبن ناهمگون وناسازگار خواهد بود/ میان ماه من تا ماه گردون / تفاوت از زمین تا آسمان است

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۰ ۰۶:۲۷

باسلام،همانطورکه مشخص است مقامات اماراتی بابکارگیری یاسیاست موذیانه،مداخله گرانه وبزرگترازقدوقواره شان سعی دارندعلاوه برارتقاءمنافع مادیاشان ،بدون درنظرگرفتن منافع دیگران،اصول ومبانی دین اسلام،جیثیت وانسانیت ومنافع دیگران رابه بازی گرفته ودرجهت راهبردسیاستهای ظالمانه وشیطانی امریکاوصهیونیزم،منطقه مارابه آشوب وناامنی بکشانند.پس بایدبسیارهوشیارانه وقاطعانه مقابلشان ایستاد.