• سه‌شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400111914438
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مجری آزادراه‌های جنوب و جنوب شرق کشور:

آزادراه اصفهان-ایزدخواست با ورود سرمایه‌گذار وارد فاز اجرایی می‌شود

 آزادراه اصفهان-ایزدخواست با ورود سرمایه‌گذار وارد فاز اجرایی می‌شود

ایسنا/اصفهان مجری آزادراه‌های جنوب و جنوب شرق کشور با اشاره به اقدامات عملیاتی برای ورود سرمایه‌گذار به بخش مهم آزادراه اصفهان-شیراز، گفت: در تلاش هستیم تا آزاد راه اصفهان - ایزدخواست که حلقه مفقوده کریدور آزادراهی شمال-جنوب کشور به شمار می‌رود، با ورود سرمایه‌گذار وارد فاز اجرایی شود.

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه کمیته طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با حضور استاندار اصفهان و مدیرعامل شرکت فولادمبارکه و اهمیت اجرای پروژه‌های آزادراهی مرکز کشور با نگاه ملی و تکمیل کریدور آزادراهی شمالی-جنوبی کشور، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مردم مرکز کشور، تکمیل بخش آزادراهی شمالی-جنوبی کشور است و بخش ایزدخواست تا شیراز آزادراه اصفهان - شیراز به طول ۲۲۴ کیلومتر در حال فعالیت بوده و به زودی افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: طول کلی این آزادراه ۲۲۴ کیلومتر بوده و کاهش حدود ۱۳۵ کیلومتر از مسیر موجود و کاهش زمان سفر به میزان حدود دو ساعت، کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال و کاهش سالانه خسارات و هزینه‌های تصادفات جاده‌ای به میزان حدود ۱۵۰ میلیارد ریال از جمله مزیت‌های مهم آن به شمار می‌رود.

مجری آزادراه‌های جنوب و جنوب شرق کشور با بیان اینکه اجرای بخش اصفهان تا ایزدخواست این پروژه، از اهمیت بسیاری برخوردار بود و باید برای ورود سرمایه‌گذار آن اقدامات جدی صورت پذیرد، ادامه داد: آزادراه اصفهان_ایزدخواست به‌عنوان بخشی از آزاد راه شمالی جنوبی کشور در ادامه آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران احداث می‌شود و در انتها به آزادراه در دست احداث ایزدخواست به شیراز وصل می‌شود و این مسیر، جزئی از کریدور شمالی-جنوبی ترانزیتی آسیایی است.

وی ادامه داد: این آزادراه به طول ۱۱۴ کیلومتر در حد فاصله سه‌راهی مبارکه-شهرضا آغاز شده و به ایزدخواست می‌رسد و براساس مطالعات صورت گرفته، در اجرای آن، امکانات رفاهی و سایر موارد نیز پیش‌بینی شده است.

صلواتی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه نزدیک به ۵۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مورد نیاز است، تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که با ورود صنایع استان و همچنین سرمایه‌گذاران مختلف، زمینه اجرای این پروژه مهم را در حوزه زیربنایی راه‌های کشور فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ورود سرمایه‌گذار، این پروژه در مدت چهار سال قابل ساخت و بهره‌برداری بوده و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد تا مردم بتوانند از این پروژه استفاده لازم را ببرند.

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان درباره آزادراه کنارگذر غربی اصفهان، گفت: ادامه‌ آزادراه کنارگذر غرب اصفهان حدفاصل میدان کرکوند تا بزرگراه مبارکه- بروجن از پروژه‌های نیمه‌تمام استان به شمار می‌رود که با ورود سرمایه‌گذار قابلیت تکمیل و اجرا در زمان کوتاهی را دارد.

وی ادامه داد: اولویت نخست اجرایی این پروژه به طول ۱۵ کیلومتر در صدد اجرا بوده و تلاش می‌کنیم که با ورود سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری هزینه‌ای بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال زمینه اجرای آن را فراهم کنیم.

صلواتی خاطرنشان کرد: آزادراه کنارگذر غربی اصفهان به‌عنوان بخش مهمی از شبکه شریانی شمال-جنوب کشور در کاهش بار ترافیک و آلودگی هوای شهر اصفهان و انتقال سریع‌تر بار و کالا و مسافر از نقاط مهم و استراتژیکی مانند مجتمع فولادمبارکه، کارخانجات ذوب‌آهن اصفهان، کارخانجات سیمان‌سپاهان و اصفهان و پلی‌اکریل و صنایع نظامی و پتروشیمی و بالاخره صنایع حاشیه رودخانه زاینده‌رود نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha