• سه‌شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400111914774
  • خبرنگار : 50024

گازرسانی به روستاهای طالقان طبق برنامه پیش نرفت

گازرسانی به روستاهای طالقان طبق برنامه پیش نرفت

ایسنا/البرز فرماندار طالقان گفت: قرار بود تا سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای طالقان به گاز وصل شوند ولی در شرایط موجود به نظر می‌رسد به برنامه زمانبندی شده نمی‌رسیم.

به گزارش ایسنا، سید سجاد حسینی نسب روز سه شنبه ۱۹ در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  چهارشنبه ۲۰ بهمن استاندار البرز با هیئت همراه مهمان شهرستان طالقان است.

وی ادامه داد: در ایام دهه فجر در مجموع ۵۰ پروژه عمرانی و خدماتی در طالقان به بهره برداری می‌رسد که اعتبار هزینه شده برای آنها بیش از ۴۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: طی این دهه پنج روستا در طالقان به شبکه گاز وصل می‌شود که چهار مورد از آنها در بالا طالقان و یک مورد هم در پایین طالقان است.

وی توضیح داد: قرار بود طی این هفته ۲۲ روستا در طالقان به گاز وصل شود که به دلیل مسائل مالی و قطع همکاری برخی پیمانکاران این روند با تاخیر مواجه شد.

این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر ۲۵ روستا در طالقان به گاز وصل شده و اقدامات لوله کشی داخلی ۳۵ روستا نیز به پایان رسیده است.

فرماندار طالقان اظهار کرد: قرار بود تا سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای طالقان به گاز وصل شوند ولی در شرایط موجود به نظر می‌رسد به برنامه زمانبندی شده نمی‌رسیم.

حسینی نسب تاکید کرد: اگر اعتبار لازم به موقع تامین شود و پیمانکاران نیز به تعهدات خود عمل کنند، تا پایان تابستان ۲۰ روستای دیگر به گاز وصل خواهند شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بارش‌های اخیر اشاره کرد و گفت: تا پایان تابستان نگرانی زیادی از خالی بودن ظرفیت سد طالقان داشتیم چون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش ۵۶ درصدی ظرفیت ذخیره مواجه بود.

وی افزود: خوشبختانه بارش‌های اخیر بخش زیادی از این کمبود را مرتفع کرده و امیدواریم با آب شدن برف‌ها، سد طالقان آبگیری مناسبی داشته باشد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به گلایه طالقانی‌ها از وضعیت نامناسب راه‌های شهری و روستایی اشاره کرد و توضیح داد: برای بهسازی راه‌ها ۲۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در صورت تخصیص وضعیت راه‌ها بهبود پیدا می‌کند.

حسینی نسب در ادامه با بیان اینکه طالقان ظرفیت منحصر به فردی در حوزه گردشگری دارد، گفت: این شهرستان ۱۲۱ اثر تاریخی دارد که ۶۷ مورد از آنها به ثبت ملی رسیده است به جز این طبیعت این شهرستان هم بسیار منحصر به فرد است به طوری که ۳۵ قله بالای ۳ هزار متر در طالقان وجود دارد که هر ساله میزبان طبیعت گردان و کوهنوردان بسیاری هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha