• سه‌شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400111914988
  • خبرنگار : 71533

بیانیه حزب اتحاد ملت به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب

بیانیه حزب اتحاد ملت به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب

حزب اتحاد ملت به مناسبت چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب،‌ بیانه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در بخش هایی از این بیانیه آمده است:

چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران را در حالی پیش رو داریم که همچنان احساس دوگانه‌­ای که در بیانیه سال گذشته حزب اتحاد ملت به همین مناسبت آمد، در ذهن و ضمیر بسیاری از ایران­دوستان و دلبستگان به آن نهضت عظیم و خالصانه وجود دارد. از سویی باور به آن حرکت ضد استبدادی، ضد سلطنتی، آزادی خواه، استقلال ­طلب، عدالت جو، خشونت پرهیز، معنوی و به معنای دقیق کلمه مردمی، یعنی بر آمده از تحول خواهی قریب به اتفاق مردم ایران است که تعلق خاطر و پیوند هویتی با آن را زنده نگه می دارد و در سوی دیگر بسیاری از نتایج حاصله که در زندگی روزمره مردم و نارضایتی های موجود پیداست.

قانون اساسی فعلی، میثاق ملی ماست و هر تغییر و تحول اصلاح طلبانه و دارای پیامدهای معلوم بایستی بر مدار آن بگردد و در وهله نخست نیز باید بر حاکمیت قانون و اجرای بدون تنازل آن، سپس فعال کردن ظرفیت های دموکراتیک آن پای فشرد و در گام های بعدی و در شرایط مناسب برای اصلاح آن تلاش کرد.

به یاد داریم که در کنار دو آرمان «استقلال» و «آزادی»، رفع فقر و تبعیض از اهداف و شعارهای انقلاب بود. از این رو شایسته انقلاب و نظام برخاسته از آن که مدعی حمایت از محرومین و مستضعفین بود، نیست که این‌چنین دچار اشکال مختلف نابرابری و تبعیض در اموری چون آموزش عمومی، بهداشت و درمان و کار شایسته و تامین اجتماعی و ... شود.

اصلاحات، با همه مشکلاتی که تصویری از انسداد پیش روی آن تصویر کرده است و با همه نقدهایی که می توان به حاملان آن داشت، تنها راهبردی است که همچنان به راه و هدف به طور توامان نظر دارد و به آن مسوولانه، متعهد است.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با گرامی داشت سالروز پیروزی انقلاب و ادای احترام به همه شهدا و ایثارگران و بزرگان و رهبران آن نهضت عظیم مردمی، بار دیگر بر پایبندی خود به آرمان­های آن نهضت بزرگ تاریخی تاکید می­کند و برای همه ایرانیان، آرزوی آزادی، برابری، برادری و زندگی با کرامت و در شان این ملت نجیب و تاریخ ساز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۹ ۱۵:۳۸

حزب یه نفره One Man Party