• سه‌شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400111915053
  • خبرنگار : 50455

سی وهشتمین یادواره یک هزار شهید فرهنگی و دانش آموز استان قم برگزار خواهد شد

سی وهشتمین یادواره یک هزار شهید فرهنگی و دانش آموز استان قم برگزار خواهد شد

ایسنا/قم به منظور تجلیل از مقام شامخ شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس، شهدای مظلوم مدافع حرم و به ویژه یک هزار شهید فرهنگی و دانش آموز استان قم، سی و هشتمین یادواره یک هزار شهید معلم و دانش آموز قم برگزار خواهد شد.

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه‌ای که با حضور دبیر ستاد کنگره شهدای استان، نماینده اداره کل نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، مسئول بسیج فرهنگیان و دانش آموزان استان قم و نمایندگانی از پیشکسوتان فرهنگی و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در محل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب و امام شهیدان گفت: برگزاری یادواره شهدا سند پر افتخاری است که در آموزش و پرورش شوق زیستن ایجاد نموده و تلاش شده است تا هر سال این سند رنگ بهتری را در تعهد به آرمان‌های شهدای والامقام و امام شهیدان‌ به‌ خود گیرد.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا به تعبیر رهبر معظم انقلاب کمتر از شهادت نیست افزود: یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان در روز ۸ اسفند همزمان با سالروز شهادت حضرت امام کاظم (ع) و روز امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی در محل مجتمع فرهنگی حضرت امام خمینی(ره) جنب گلزار شهدای استان مقدس قم برگزار خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه همه اعضای جامعه موظف به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند، اضافه کرد: مدیران واحدهای تابعه آموزش و پرورش باید نسبت به برگزاری ویژه برنامه‌هایی برای جوانان و نوجوانان دانش آموز در قالب‌های مختلف و با محوریت شهدا اقدام نمایند و نسبت به تقویت و حفظ آرمان‌های شهدا از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

 وی گلریزان مزار شهدا، برگزاری همایش ویژه راویان انقلاب، فرزندان انقلاب، کاشت نهال به یاد شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، تشکیل نمایشگاه ‌در مدارس، تهیه کلیپ و پادکست‌های مرتبط با شهدا، دل نوشته‌ها، قرائت وصیت نامه‌های شهدا، نصب تابلوهایی از پیام‌های شهدای والامقام را از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش در این راستا برشمرد و گفت: برگزاری یادواره شهدا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید به آن در جهت فرهنگ‌سازی جامعه به ویژه در آموزش و پرورش به خوبی توجه نمود.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه ملت ایران پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هنوز با شهدا زندگی می‌کنند، تصریح کرد: پیام شهدا ایستادگی در راه ارزش‌هاست که ما باید به ویژه در عصر حاضر آن را با جان و دل حفظ نماییم.

رحیمی در ادامه سخنان خود گفت: یادمان نرود امروز اگر حلاوتی نوش ما و یا جامه اقتداری تن پوش ماست به برکت خون های شهداست که اگر در برابر آنان کوچکترین خطایی انجام شود باید پاسخگو باشیم.

وی در پایان سخنان خود با تشکر از زحمات مدیران واحدهای آموزشی و عوامل اجرایی مدارس استان قم در برگزاری ۶۴۰ یادواره شهدا در سال گذشته، بر برگزاری هرچه شایسته این مناسبت‌ها و استمرار این گونه برنامه‌ها به منظور فرهنگ‌سازی تاکید کرد.
یاد آور می شود سی و هشتمین یادواره یکهزار شهید معلم و دانش آموز استان قم بر اساس دستورالعمل های ستاد استانی مبارزه با کرونا برگزار خواهد شد همچنین این برنامه از طریق شبکه های مختلف مجازی بویژه شاد برای دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده هایشان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha