• سه‌شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۱:۳۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400111915274
  • خبرنگار : 50455

شرکت بیش از چهار هزار تن در جشنواره قرآن و حدیث خانواده‌های طلاب

شرکت بیش از چهار هزار تن در جشنواره قرآن و حدیث خانواده‌های طلاب

ایسنا/قم حجت الاسلام شمسی پور یکی از نقاط قوت جشنواره امسال را افزایش قابل توجه تعداد شرکت کنندگان دانست و گفت: سال گذشته این جشنواره با ۲۸۴۵ نفر شرکت کننده برگزار شد امّا امسال با برنامه‌ریزی‌ها و همکاری با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و همکاران ما در امور طلاب و خانواده‌ها و سازمان مرکزی جامعه المصطفی با ۴۰۹۴ شرکت کننده رشد صعودی داشتیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی شمسی پور معاون امور طلاب و خانواده‌های جامعه المصطفی ظهر امروز در نشست خبری چهاردهمین جشنواره قرآن و حدیث خانواده‌های طلاب المصطفی که در سالن جلسات اداره خانواده جامعه المصطفی برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی امروز ما به نوعی شعاع انوار مقدسه دهه فجر انقلاب است، عنوان کرد: چهاردهمین جشنواره قرآن و حدیث خانواده‌های طلاب با همکاری سازمان مرکزی جامعه المصطفی و مرکز خدمات فرهنگی حوزه‌های علمیه‌ به ثمر نشست.

وی ادامه داد:۴۰ هزار نفر همسر و فرزند از ۱۴ هزار طلبه‌ای که از کشورهای مختلف در ایران حضور دارند جامعه هدف ما هستند و در بخش‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، تربیتی،  قرآن و حدیث فعالیت‌هایی را برای آن‌ها برنامه‌ریزی کردیم.

حجت الاسلام شمسی پور با اشاره به اینکه در این جشنواره ۴۰۹۴ نفر از همسران و فزندان طلاب شرکت کردند، اضافه کرد: خانواده‌های طلاب از شهرستان‌هایی آشتیان ۹ نفر، اصفهان ۳۵۲ نفر، تبریز ۸ نفر، قم ۳۰۳۹ نفر، گرگان ۶۰ نفر و مشهد ۶۲۶ در جشنواره شرکت داشتند.

وی افزود: شرکت کنندگان جشنواره از نظر گروه سنی شامل نونهالان (زیر پنج سال)، پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم و همسران بودند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تنوع ملیتی شرکت کنندگان جشنواره قرآن و حدیث ۳۸ ملیت بود اما امسال بیش از ۶۴ ملیت در جشنواره شرکت کردند.

معاون امور طلاب و خانواده‌های جامعه المصطفی در خصوص بخش‌های مختلف جشنواره افزود: اذان، تفسیر قرآن کریم، تواشیح، حفظ قرآن، دعا خوانی، قرائت ترتیل و آزاد، نقاشی و همخوانی از رشته‌های مختلف جشنواره بوده است.

حجت الاسلام شمسی پور یکی از نقاط قوت جشنواره امسال را افزایش قابل توجه تعداد شرکت کنندگان دانست و گفت: سال گذشته این جشنواره  با ۲۸۴۵ نفر شرکت کننده برگزار شد امّا امسال با برنامه‌ریزی‌ها و همکاری با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و همکاران ما در امور  طلاب و خانواده‌ها و سازمان مرکزی جامعه المصطفی با ۴۰۹۴ شرکت کننده رشد صعودی داشتیم.

در خصوص اهمیت جشنواره قرآن و حدیث گفت: قرآن مهم ترین ابزاری است که خانواده های طلاب باید در سایر کشورها به وسیله آن به انجام فعالیت‌های مذهی بپردازند.

وی در پایان یادآور شد: ۲۰بهمن‌ماه اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در مجتمع امین واقع در سالاریه و با توجه به شرایط کرونایی با حضور تعداد محدودی از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha