• چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400112015634
  • منبع : نمایندگی همدان

پرداخت ۷۶ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در همدان

پرداخت ۷۶ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل سابق اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان از پرداخت ۷۶ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان، خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد توصیفیان چهارشنبه ۲۰ بهمن‌ماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان، اظهار کرد: اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان، رتبه اول عملکردی میان همه دستگاه‌های اجرایی استان را در سال گذشته کسب کرد و بر اساس ارزیابی وزارتخانه در دو سال اخیر جزو سه استان برتر در کشور بودیم.

توصیفیان تصریح کرد: در نرخ بیکاری، جزو سه استانی بودیم که پایین‌ترین نرخ بیکاری را داشتیم و برخی معترض بودند چون فکر می‌کردند با این آمار، اعتبارات و تسهیلات کمتری به استان داده می‌شود. سال گذشته ۴۴۱ میلیارد تومان اعتبار استان بود که ۵۰۰ میلیارد تومان، جذب شد و بر اساس دستور وزارتخانه استان‌هایی که به هر میزان از جذب تسهیلات استفاده کردند، بازپرداخت آن به استان برمی‌گردد.

وی ادامه داد: سال گذشته پنج میلیارد اعتبار وام اشتغال خانگی داشتیم که سال جاری یکبار ۵۳ و یکبار ۲۳ میلیارد تومان، اعتبار داده شده‌است.

مدیرکل سابق اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه در حوزه تعاون، کار کیفی انجام شده، گفت: سه سال پیش، کمیته صیانت از تعاونی‌ها را برای اولین بار در کشور راه اندازی کردیم که به یک دستورالعمل کشوری تبدیل شد.

 توصیفیان ادامه داد: سه دسته از تعاونی داریم که یک دسته تعاونی سبز هستند که نیاز به توسعه دارند، تعاونی‌های نارنجی نیاز به توجه بیشتر و تعاونی‌های قرمز، نیاز به بررسی در کمیته صیانت از تعاونی‌ها دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه روابط کار در استان، مطرح کرد: در حوزه روابط کار، هیئت تشخیص در کمتر از ۲۰ روز کارها را انجام می‌دهد و بررسی در حوزه حل اختلاف، کمتر از میانگین کشوری است.
 
مدیرکل سابق اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان، گفت: در حوزه منابع انسانی، سعی کردیم رویکرد گام دوم انقلاب و اقتصاد مقاومتی را سرلوحه قرلر دهیم.

یوسف شعبانی، مدیرکل جدید کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در این مراسم، اظهار کرد: جامعه هدف ما پوشش جمعیتی بالایی دارد و افتخاری برای تک تک ماست که در این حوزه، کار کنیم.

شعبانی تصریح کرد: ما این کار را برای خودمان عبادت می‌دانیم و همکاران خوبی در اداره کل داریم و من تعهدات خود را در حد توانم انجام می‌دهم.

وی خاطرنشان کرد: من به رهبر، رئیس جمهور، وزارتخانه، استاندار و همکاران خود تعهد اخلاقی می‌دهم که خالصانه وظایف خود را انجام دهم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha