• چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400112015756
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون وزیر در سمنان اعلام کرد:

رشد 31 درصدی اعتبارات دانشگاه‌ها در کشور

رشد 31 درصدی اعتبارات دانشگاه‌ها در کشور

ایسنا/سمنان معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از رشد 31 درصدی اعتبارات سال آینده دانشگاه‌ها در کشور خبر داد.

دکتر علی خطیبی در آیین افتتاح پروژه های دانشگاه سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: براساس لایحه بودجه سال 1401 بودجه تخصیصی به دانشگاه‌ها با رشد قابل توجهی روبرو بوده است.

وی با اشاره به رشد اعتباری حوزه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی ادامه داد: همچنین اعتبار پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز در سال آینده بین 10 تا 12 درصد رشد خواهد داشت .

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری افزود: اگر اوضاع هزینه ای دانشگاه‌ها به همین ترتیب باشد سال آینده با مشکل کمتری در حوزه آموزش عالی مواجه خواهیم بود .

دکتر خطیبی تصریح کرد: تلاش وزارتخانه بر این است که نواقص را از طریق اعتبارات متمرکز وزارتخانه حل کنیم و یا در لایحه اصلاحیه قرار گیرد تا این مشکلات برطرف شود .

دکتر خطیبی با اشاره به لزوم تجهیز دانشگاه‌ها گفت: ردیف تامین و تجهیزی در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است که از ان محل برای تجهیز دانشگاه‌ها و از جمله دانشکده تازه تاسیس مواد و متالورژی دانشگاه سمنان اقدام خواهد شد .

وی ادامه داد: به لحاظ کلی برای تجهیز و مقاوم سازی ابنبه دانشگاه‌ها اعتبارت خوبی در لایحه بودجه دیده شده که تلاش می کنیم محقق شود .

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری درباره حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نیز گفت: یکی از برنامه های وزیر علوم در دوره جدید تاسیس معاونت نوآوری و فناوری بود که خوشبخنتانه این معاونت کمتر از 100 روز تاسیس و آغاز به کار کرد .

دکتر خطیبی افزود: مهمترین کار این معاونت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ، حمایت از جوانان ، فارغ التحصیلان و اساتید دانشگاه است که در حوزه نوآوری و کار آفرینی فعالیت می‌کنند .

وی اظهار کرد : قطعا در این دوره تلاش می‌کنیم اعتبارات خوبی را برای این موضوع اختصاص دهیم تا بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی کاهش یابد .

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: تلاش وزیر بر این است در معاونت تازه تاسیس کار آفرینی و ایجاد اشتغال دانشگاهیان از طریق پارک‌های علم و فناوری و شرکتهای دانش بنیان تقویت شود .

رشد 31 درصدی اعتبارات دانشگاه‌ها در کشور
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha