• چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1400112015955
  • خبرنگار : 71541

از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

سامانه «سلام» راه‌اندازی می شود

سامانه «سلام» راه‌اندازی می شود

سامانه لحظه‌ای ارتباطات مردمی «سلام» با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به مجموعه سامانه‌های خدماتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌اندازی می شود.

به گزارش ایسنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هم اکنون سامانه‌های متعـددی را در اختیار دارد که برای ارائـه خدمت به کاربر نهایی طراحی شده و به شیوه‌های مختلفی در دسترس عموم قرار دارند. با  وجود این، با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به همه این سامانه‌ها، مجموع آنها در قالب سامانه سلام نیز قرار گرفته و یک گام دیگر در جهت سهولت دسترسی مردم به ابزارهای نظارتی و خدماتی سازمان برداشته شده است. این سامانه به‌زودی در پورتال رگولاتوری قرار می‌گیرد.

سلام یا سامانه لحظه‌ای ارتباطات مردمی، همانند یک پنجره واحد نظارتی، خدمات جامعی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در اختیار مشترکان قرار می‌دهد. هدف اصلی از طراحی سامانه سلام، افزایش دسترسـی و نظارت مردم به خدمات باکیفیت ارتباطی است که بر اساس اطلاعات دریافتی، (ضمن رعایت حریم خصوصی کاربران) به پایداری بیشتر بازار این خدمات کمک می‌کند.

صادق عباسی شاهکوه -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در آیین افتتاح سامانه «سلام» با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان تنظیم مقررات، نظارت بر نحوه ارائه خدمات اپراتورها ازجمله کیفیت، قیمت و پوشش آنهاست، گفت: ما باید نظارت داشته باشیم که مردم خدمات مناسبی دریافت کنند. برای پایش کیفیت، ابزارهای مختلفی در این سازمان به کار گرفته می‌شود و ما اکنون به سامانه‌ای رسیدیم که نظارت را در اختیار خود مردم قرار دهیم.

وی با بیان اینکه سامانه سلام از روز شنبه برای عموم مردم مورد استفاده است، افزود: هرکس اپلیکیشن سلام را در موبایل خود نصب کند، می‌تواند اطلاعات اپراتور خود را در اختیار ما قرار دهد. هرچه بیشتر از این سامانه استفاده شود، اطلاعات بیشتری روی آن قرار می‌گیرد و تسلط ما بر کیفیت شبکه ارتباطی بیشتر خواهد شد. ما اکنون سنجش دقیقی از کیفیت اینترنت نداریم، اما این سامانه در گستره جغرافیایی کشور دارای اطلاعات موجود از شبکه‌های ارتباطی است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این سازمان علاوه بر بحث نظارتی، تلاش کرده تا تمام خدمات خود را بر یک پنجره واحد ارائه دهد، اظهار کرد: این سامانه، استفاده از خدمات را برای مردم ساده‌تر می‌کند. در آینده ماژول‌های بیشتری به این سامانه اضافه خواهد شد. وزیر ارتباطات از ما خواسته است که در مورد کیفیت تلاش و کمک کنیم توسعه مناسب با شبکه انجام پذیرد، ما نیز امیدواریم با کمک مردم و اطلاعاتی که از نظرسنجی در این سامانه به ثبت می‌رسد، شاهد توسعه کیفیت ارتباطات باشیم.

همچنین مجید حقی -معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات در راستای تجمیع سامانه‌های ارتباطی و خدمات نظارتی، سلام را راه‌اندازی کرده، گفت: امکان ثبت پاسخگویی به شکایات، پورتال ارتباط با مشترکین، تست سرعت اینترنت، خدمات رجیستری، مشارکت در سنجش کیفیت خدمات، نقشه‌های پوششی، ترابردپذیری، تشعشعات، مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی و استعلام تمامی سرویس‌های به نام مشترکان، از خدمات این اپلیکیشن است.

وی درباره‌های سامانه‌های نظارتی رگولاتوری توضیح داد: اطلاعات سامانه‌های مدیریتی اپراتورها، اطلاعات خام از شبکه اپراتور، تجربه مشتریان از کیفیت خدمات اپراتورها با استفاده از سامانه نت‌سنج‌پلاس، دریافت شکایات و اعتراضات مشتریان از طریق سامانه و وب‌سایت ۱۹۵، امکان پایش پارامترهای کیفی خدمات اپراتورهای ثابت و سیار را فراهم می‌کند. با راه‌اندازی سامانه سلام نیز تمامی خدمات اپراتورها را به صورت یکپارچه در این سامانه مانیتور خواهیم کرد. در کنار آن از مخاطبان نظرخواهی کرده و متقابلاً این نظرات را برای بهبود کیفیت خدمات به اپراتورها ارائه می‌دهیم.
 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha