• چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400112015960
  • خبرنگار : 71588

بیانیه ۲۷۷ شبکه و نهاد حقوقی و مدنی در تایید گزارش عفوبین الملل درباره اسرائیل

بیانیه ۲۷۷ شبکه و نهاد حقوقی و مدنی در تایید گزارش عفوبین الملل درباره اسرائیل

۲۷۷ شبکه و نهاد حقوقی و مدنی از ۱۶ کشور عربی و ۶ کشور اروپایی و آمریکای لاتین بیانیه‌ای را صادر کرده و در آن برصحت آنچه که در گزارش سازمان عفو بین‌الملل درباره آپارتاید رژیم صهیونیستی آمده است، تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، ۲۷۷ شبکه و نهاد حقوقی و مدنی در این بیانیه که در پایتخت‌های مختلف عربی و خارجی منتشر شد، خواستار بازخواست مسئولان اسرائیلی شدند که در جنایت‌هایی همچون کشتار جمعی، جنایت جنگی، پاکسازی نژادی و جنایت علیه بشریت دست داشته‌اند.

در این بیانیه مشترک، ضمن محکوم کردن آپارتاید رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین که در مناطق مختلف حضور دارند، به پیوستن به کمپینی برای از بین بردن رژیم آپارتاید اسرائیل فراخوانده شد.

در این بیانیه بر لزوم بازخواست و مجازات مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص ارتکاب جنایت‌های مربوط به آپارتاید علیه فلسطینیان از طریق اعمال تحریم‌های هدفمند مانند ممنوع السفر کردن، بلوکه کردن دارایی کسانی که در این جنایت‌ها دست دارند و اعمال منع واردات تسلیحات به اراضی اشغالی جهت ممانعت از ارتکاب جنایت جنگی و نقض‌های گسترده دیگر و نیز درخواست از دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی برای قرار دادن جنایت‌های مربوط به آپارتاید در تحقیقات خود درباره فلسطین به عنوان جنایت علیه بشریت تأکید شد.

امضاکنندگان این بیانیه حمایت خود را از نهادهای حقوقی فلسطین که به مستندسازی نقض‌های رژیم صهیونیستی و موارد تبعیض نژادی می‌پردازند و نیز جنبش تحریم اسرائیل «BDS» و لغو سرمایه‌گذاری‌ها از آن و نیز اعمال تحریم علیه آن را اعلام کردند.

این نهادها در پایان، دادگاه کیفری بین‌المللی و تمامی کمیته‌های حقیقت یاب سازمان ملل را به ادامه تلاش‌های خود در خصوص انجام تحقیقات و تسریع در شناسایی این سیاست‌های نژادپرستانه و اقدامات تبعیض آمیز و محکومیت و مشارکت در نابودی ابزارهای رژیم آپارتاید اسرائیلی در مقابله با مبارزه ملت فلسطین در رسیدن به حقوق غیرقابل تصرف خود و در رأس آن حق بازگشت، تعیین سرنوشت، تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی و مجازات مسئولان اسرائیلی ترغیب کردند که در جنایت‌های کشتار، جنایت‌های جنگی و پاکسازی قومی دست دارند.

عفو بین الملل پیشتر در گزارش خود که به رغم مخالفت اسرائیل منتشر شد، اعلام کرد: باید مقامات اسرائیلی به دلیل جنایت تبعیض نژادی علیه فلسطینی‌ها مجازات شوند. ما از مقامات اسرائیلی می‌خواهیم کسانی را که مرتکب نقض‌هایی شده‌اند، محاکمه کنند.

در این گزارش آمده است: ما می‌دانیم اسرائیل تاریخ و کارنامه ضعیفی در مجازات مسئولان دارد برای همین از نهادهای بین‌المللی از جمله دیوان کیفری بین‌المللی می‌خواهیم وارد عمل شوند.

عفو بین الملل در گزارش خود آورده است: تحقیقات ما نشان می‌دهد که چگونه اسرائیل به ظلم و سلطه جویی علیه فلسطینی‌ها پرداخته است. این شامل فلسطینی‌های مقیم اسرائیل و اراضی فلسطین و آوارگان در کشورهای دیگر می‌شود.

عفو بین الملل از دیوان کیفری بین المللی خواست جنایت تبعیض نژادی را در راستای تحقیقات کنونی خود در اراضی فلسطین بررسی کند.

با این گزارش عفو بین الملل در متهم کردن رژیم صهیونیستی به اعمال سیاست نظام آپارتاید و تبعیض نژادی علیه فلسطینی‌ها و شهروندان عرب ساکن اراضی اشغالی به سازمان‌های حقوقی "بتسیلم" اسرائیل و دیده‌بان حقوق بشر می‌پیوندد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha