• چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400112016003
  • خبرنگار : 71496

طبق گزارش رسانه عبری

ارتش روسیه در حمله امروز تل‌آویو به سوریه از سیستم‌های جنگ الکترونیک استفاده کرد

ارتش روسیه در حمله امروز تل‌آویو به سوریه از سیستم‌های جنگ الکترونیک استفاده کرد

یک شبکه عبری زبان اعلام کرد که نیروهای روس مستقر در سوریه، در جریان حمله بامداد امروز (چهارشنبه) ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق، سیستم‌های جنگ الکترونیک را فعال کردند.

به گزارش ایسنا، شبکه عبری زبان "کان" با اشاره به اینکه نیروهای روس مستقر در سوریه، در جریان حمله بامداد امروز (چهارشنبه) ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق، سیستم‌های جنگ الکترونیک را فعال کردند، مدعی شد: اقدام نظامیان روسیه در فعال‌سازی سیستم‌های پیشرفته جنگ الکترونیک مستقر در پایگاه حمیمیم استان لاذقیه در جریان حمله اخیر اسرائیل موجب اختلال در عملکرد سامانه موقعیت‌یابی جهانی (جی‌پی‌اس) در منطقه شد.

کان در ادامه گزارش داد: دایره پوشش این سامانه‌های پدافندی پیشرفته و قدرتمند روسیه تا شرق دریای مدیترانه است و راه‌اندازی آنها مانع فرود هواپیماها در فرودگاه‌های "اسرائیل" می‌شود، برخی فعالان نیز تصویری را به اشتراک گذاشته‌اند که زیگزاگی شدن مسیرهای پروازی در منطقه را در جریان حمله امروز اسرائیل نشان می‌دهد و این امر نتیجه اقدام روسیه در فعال‌سازی سامانه‌های یاد شده است.

طبق ادعاهای کان، رژیم صهیونیستی به طرف روس پیام داد که فعال‌سازی این سامانه‌ها به آن زیان وارد می‌کند؛ اما مسکو پافشاری دارد که هدف از این اقدامات حمایت از نظامیان روس است.

این شبکه عبری زبان در ادامه گزارش خود آورد: "اسرائیل" در حال رفع خساراتی است که در نتیجه فعال‌سازی این سامانه‌های روسی، در سیستم الکترونیک ناوگان هوایی‌اش ایجاد شدند.

شبکه کان پیش از این نیز در تاریخ ۳۱ ژانویه گذشته خبر مشابهی را منتشر کرده بود.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، در نتیجه بمباران بامداد امروز ارتش رژیم صهیونیستی، در اطراف دمشق یک سرباز کشته و  پنج تن دیگر زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد این حمله در پاسخ به شلیک موشکی از خاک سوریه  به سمت اراضی اشغالی انجام شد.

در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۸ نیز در جریان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به سوریه در نتیجه اسقاط اشتباه یک فروند پهپاد روس توسط پدافند هوایی سوریه، ۱۵ نظامی روس کشته شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha