• چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400112016028
  • خبرنگار : 71038

نماینده جهاد اسلامی در ایران:

انقلاب اسلامی هویت اسلامی را احیا کرد/ وظیفه همه ما حفظ انقلاب است

انقلاب اسلامی هویت اسلامی را احیا کرد/ وظیفه همه ما حفظ انقلاب است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران اظهار کرد: یکی از ویژگی های هویتی انقلاب اسلامی دفاع از فلسطین است و جمهوری اسلامی ایران در طول این سال ها همواره از آرمان فلسطین حمایت کرده و در این چارچوب رژیم صهیونیستی و غرب را دشمن خود نامیده است.

به گزارش ایسنا، ناصر ابوشریف امروز چهارشنبه در نشست تخصصی-رسانه ای که با موضوع انقلاب اسلامی ایران و شکل گیری نظم نوین منطقه‌ای از سوی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در آستانه فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شده بود، گفت: انقلاب اسلامی باعث ایجاد تغییرات عمده ای نه فقط در ایران بلکه در کل منطقه شد. انقلاب اسلامی آمد تا دنیا را تغییر بدهد و روح معنویت و اسلام را احیا و توازنی بین عقل، وحی و جوانب مادی و معنوی ایجاد کند.

ابوشریف با بیان اینکه از اواخر قرن نوزدهم میلادی امت اسلامی دچار انحطاء شده بود و شاهد فعالیت پان عربیسم، پان ترکیسم و پان ایرانیسم بودیم و هویت اسلامی خود را فراموش کرده بود، افزود: انقلاب اسلامی ایران آمد و هویت اسلامی را مجددا احیا کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به خاطر ایران و توسل به خداوند توانست پیروز شود، گفت: یک بال مهم انقلاب اسلامی توجه به معنویت و ارزش های دینی است و انقلاب اسلامی باید در گام دوم خود این بال را تقویت و حفظ کند.

ابوشریف با بیان اینکه وظیفه ما حفظ انقلاب اسلامی است و این انقلاب برای بازگرداندن بشریت به مسیر درست خود به وقوع پیوست، افزود: ما می توانیم انقلاب اسلامی را با اتکا به ایمان حفظ کنیم و اگر می بینیم بهار عربی نتوانست به موفقیت برسد یکی از علت هایش این بود که رویکرد معنویت و ایمان به خدا در آن چندان پررنگ نبود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان اینکه امام خمینی (ره) یکی از بزرگترین مصلحان جهان در طول تاریخ است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک سونامی بزرگ در جهان اسلام، جهان عرب و فلسطین ایجاد کرد و هویت اسلامی را بار دیگر احیا کرد و در طی آن حرکت های اسلامی در منطقه گسترش و نفوذ پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در طول این سال ها دشمنی ها و خصومت های زیادی با انقلاب اسلامی صورت گرفته است و یکی از دلایل آن احیای هویت اسلامی توسط این انقلاب بوده است، افزود: یکی از ویژگی های هویتی انقلاب اسلامی دفاع از فلسطین است. انقلاب اسلامی در طول این سال ها همواره از آرمان فلسطین دفاع کرده و براساس همین نگاه و اندیشه رژیم صهیونیستی و غرب را دشمن خود قرار داده است.

ابوشریف افزود: اگر انقلاب اسلامی بر صهیونیسم پیروز شود پیروزی اش جهانی خواهد بود و عامل گسترش و سیطره اسلام بر جهان خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه یکی از وظایف اصلی ما حفظ انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: در این مسیر با مشکلاتی روبرو خواهیم بود ولی وظیفه اصلی ما این است که انقلاب اسلامی را تقویت کنیم. در 10 سال گذشته دشمنان تلاش کردند که تفرقه بین شیعه و سنی ایجاد کنند و بگویند که انقلاب اسلامی ایران شیعی است و مربوط به کل دنیای اسلام نیست. آن ها تلاش کردند که انقلاب اسلامی را محدود به یک جغرافیای خاص کنند و حتی در همین چارچوب داعش و گروه های تکفیری را بوجود آوردند که خوشبختانه نتوانستند به اهداف خود در این زمینه دست پیدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha