• چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400112016029
  • خبرنگار : 71610

روسیه: حملات اسرائیل به سوریه "غیرقانونی" است/ حضور آمریکا مانع نابودی تروریسم است

روسیه: حملات اسرائیل به سوریه "غیرقانونی" است/ حضور آمریکا مانع نابودی تروریسم است

سفیر روسیه در دمشق حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را غیرقانونی خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر یفیموف، سفیر روسیه در دمشق در سخنانی در واکنش به حمله بامداد امروز (چهارشنبه) رژیم صهیونیستی به خاک سوریه اظهار کرد: از نظر قانون بین‌الملل حملات اسرائیل به سوریه غیرقانونی است.

وی گفت: روسیه به شدت حملات هوایی اسرائیل به سوریه را محکوم می‌کند و خواستار توقف این حملات است.

سفیر روسیه تاکید کرد: این حملات هوایی نه تنها منجر به تلفات جانی می‌شوند، بلکه وضعیت را در کل منطقه پیچیده می‌کنند.

یفیموف ادامه داد: چنین حملاتی باعث تلفات جانی، ایجاد خسارات مادی جدی، نقض حاکمیت سوریه می‌شوند و تهدیدی برای ناوگان هوایی بین‌المللی غیرنظامی به شمار می‌روند.

وی همچنین افزود: این حملات به طور کلی وضعیت سیاسی - نظامی منطقه را دشوارتر می‌کنند.

اظهارات سفیر سوریه پس از آن مطرح شد که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد بامداد امروز دومین حمله به اهدافی در سوریه را انجام داده است.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این باره مدعی شد که این حمله در پاسخ به پرتاب یک موشک زمین به هوا از سوریه به سمت اراضی اشغالی انجام شده است.

وی گفت: ارتش اسرائیل طی این حمله اهدافی در داخل خاک سوریه از جمله یک رادار سوری و آتشبارهای ضدهوایی سوریه را هدف قرار داد که به سمت جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل موشک شلیک کردند.

یفیموف همچنین با اشاره به حضور نیروهای آمریکا در مناطق شمالی سوریه اظهار کرد: حضور غیرقانونی آمریکایی‌ها در شمال شرق سوریه مانع از نابودی عناصر باقی‌ مانده داعش می‌شود.

وی در این باره تصریح کرد: هرازچند گاهی ارتش سوریه با حمایت نیروی هوایی روسیه ضربه قاطعی به تروریست‌ها وارد می‌کند؛ اما هنوز نمی‌توان تروریست‌هایی مخفی شده در تونل‌های زیر زمینی را از بین برد، زیرا مناطق وسیعی از سوریه از جمله منطقه شرق فرات همچنان تحت اشغال خارجی هستند.

این مقام روس بار دیگر بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و خروج نیروهای نظامی خارجی غیرقانونی از این کشور شد و تاکید کرد: این تنها راه نابودی همیشگی حضور تروریسم بین‌المللی در خاک سوریه و تضمین ثبات و امنیت در این کشور است.

وی همچنین تاکید کرد: باز هم تکرار می‌کنم که حضور نیروهای موسوم به ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در سوریه از نظر قطعنامه‌های شورای امنیت و یا موافقت دولت سوریه پایه و اساس قانونی ندارد. علاوه بر این، واضح است که واشنگتن در سوریه مأموریت مقابله با تروریسم را دنبال نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha