• پنجشنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1400112116484
  • منبع : بانک ملی ایران

ماجرای حذف ارسال پیامک برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان

ماجرای حذف ارسال پیامک برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان

در شرایطی که به تازگی مشتریان بانک ملی پیامکی مبنی براینکه دریافت پیامک تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان به زودی فقط از طریق اپلیکیشنهای این بانک امکان‌پذیر خواهد بود، دریافت کرده‌اند، این بانک توضیحات خود را در این زمینه اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، بانک ملی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ارسال پیامک‌های تراکنشی یکی از خدماتی است که سیستم‌های بانکی کشور به مشتریان خود ارائه می‌دهند. در راستای تأمین هزینه‌های ارائهٔ این خدمت، هر یک از بانک‌های کشور سیاست‌های خاص خود را در پیش گرفته‌اند. برخی از بانک‌ها هزینه ارسال این پیامک‌ها را به‌طور کامل از مشتریان خود دریافت می‌کنند و برخی از بانک‌ها پیامک‌های خُرد را برای مشتریان ارسال نمی‌کنند.

بانک ملی ایران، در راستای مشتری‌مداری، بخشی از پرداخت هزینه‌های ارسال پیامک را بر عهده گرفته است تا کمترین میزان هزینهٔ آبونمان پیامک (سالانه ٦٠٠٠ تومان) را در شبکه بانکی از مشتریان خود دریافت کند.

در آستانه افزایش هزینه ارسال پیامک‌ها به صورت سالانه، بانک‌ها ناچار به افزایش هزینه آبونمان پیامک‌های تراکنشی خواهند بود. ساده‌ترین راهکار برای مواجهه با این افزایش هزینه، دریافت آبونمان بیشتر از مشتریان بانک‌هاست؛ اما این اقدام بار مالی بیشتری را به مشتریان بانک‌ تحمیل می‌کند. از سوی دیگر، راهکار برخی بانک‌ها برای مدیریت این هزینه‌ها عدم ارسال بخشی از پیام‌های تراکنشی به مشتریان بوده است. در این میان، بانک ملی ایران در صدد ارائه راهکاری خلاقانه برای مشتریان این بانک است که طبق آن، بار این افزایش قیمت به مشتریان بانک تحمیل نشود و در عین حال، همه پیام‌های تراکنشی نیز به دست مشتریان برسد.

در این راستا بانک ملی ایران ، از تاریخ ۲ اسفند ۱۴۰۰ ارسال بخشی از پیامک‌های بسیار خرد (کمتر از ۳۰ هزار تومان) خود را بر بستر دیجیتال و در اپلیکیشن‌های رسمی این بانک انجام خواهد داد. طبق این طرح، ارسال پیام تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان، به جای پیامک از طریق اپلیکیشن‌های رسمی بانک ملی ایران، یعنی پیام‌رسان بانکی "بله" و "نشان‌بانک" و "بام" انجام خواهد شد. 

با اجرایی شدن این طرح، بانک ملی ایران نه تنها اطلاع‌رسانی تمامی تراکنش‌های بانکی را انجام می‌دهد، بلکه هزینه مضاعفی را نیز به مشتریان خود تحمیل نمی‌کند و کماکان با دریافت تنها ٦٠٠٠ تومان به صورت سالانه، کمترین میزان دریافتی از مشتریان بابت آبونمان پیامک را در شبکه بانکی کشور دارا خواهد بود. 

علاوه بر مزایای فوق، مشتریان بانک ملی ایران می‌توانند از مزایای ویژگی کاربردی «مدیریت مالی شخصی» در پیام‌رسان بانکی بله به صورت رایگان نیز استفاده کنند. مدیریت مالی شخصی این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کند تا با دسته‌بندی پیام‌های تراکنشی خود، درآمدها و  هزینه‌های‌شان را بهتر مدیریت کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۷ ۲۲:۱۹

در طول سال نهایت 20 تا پیامک از بانک ملی دریافت میکنم که 6000 که هیچ 600 تومان هم اضافیه. مدیون هیچ بانکی نیستم، قطعا میرم حسابم رو میبندم.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۹ ۲۲:۴۳

هزینه رو از ما کم کنید ولی اس ام اس زیر ۳۰تومان هم بیاد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۹ ۲۳:۱۲

خیلی بد شده من راننده تاکسی اینترنتی هستم روز چندین مرتبه تراکنش زیر ۳۰ هزار دارم که تازگیا از واریزیای حسابم اصلا اطلاع ندارم وچند سری هم پول بحسابم واریز نکردن و دستم بجایی بند نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۸ ۲۲:۵۹

میشد دو تا طرح در نظر بگیرن تا مشتری هر کدوم رو خواست انتخاب کنه، طرح اول ارسال پیامک برای تراکنش بیش از ۳۰۰۰۰ تومان با هزینه ۶۰۰۰ تومان، طرح دوم ارسال پیامک برای تمام تراکنش ها با هزینه بیشتر.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۱۵:۵۵

کاملا درسته..اگر حتی یک پیامک نیاد باز هم بیخوده..تمام پیامکها را بفرستید و سالی دوازده هزار تومن را کم کنید(یا دو برابر قیمت معمولی را)

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۷ ۰۵:۲۹

ای کاش هزینه بیشتری کم میکردین ولی پیامک تمام تراکنش ها میومد.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۹ ۱۳:۳۹

این روش خیلی بدی هست اگر یک نفر بالای یک میلیون تومان هم باروش چندباربرداشت کمتراز ۳۰ تومان ازحسابم برداره هم متوجه نمیشم عقل کل های دزد.دلتون بحال مانسوخته لطف کنید وتمام پیامکها رافعال کنید حتی یک ریال

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۱۱:۱۲

این چه مسخره بازی هست آخه تواین ماه بچه من درحین خرید ۱۰ بارشارژ خریده پیامک نیومده من نمیتونم همه چیزرا کنترل کنم من مجبورم ازبانک سپه یا قوامین استفاده کنم هزینه میدیم بفهمیم چه خبره روز ۵۰بارزیرسی تومان برداشت کنند کسی چه میفهمه

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۷ ۰۱:۰۰

بانک ملی هزینه اش کم کنید فعال کنید مثل بانگ ملت حق انتخاب هم نمیزارن واقعا بانک ملت بانک پیشرو هست

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۴ ۱۸:۲۷

حالا روز ۲۰ هزار از حساب شارژ برداشت میشه گوشی من ساده این چه مسخر بازی است اینو به نظر مشتری کنید

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۲ ۱۴:۰۰

بانک ملی بدلیل ارسال نکردن پیامک ،مجبورم هر برج برم و از خودپرداز صورتحساب بگیرم

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۲ ۱۴:۰۷

من هر برج ۲ تا واریزی که سود سپرده است دارم و هر دو بالای ۳۰ تومنه،اما هر برج فقط یک واریزی رو پیامک میکنن.حالا نمیدونم سود حساب دوم رو واریز نمیکنن که پیامک نمیاد؟؟؟!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۱۵ ۱۵:۴۸

هزینه زیر سی تومان هم از ما کم کنید ولی برامون پیامک زیر سی تومان هم بیاد

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۲ ۲۲:۳۴

هزینه ای که کسر میشه سالانه حدود۱۲ تومنه...چرا بایددتراکنش های زیر ۳۰ پیام نیاد؟ .

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۴ ۰۶:۵۰

من دیروز یک مقاله خوندم سو استفاده از کارتها در پمپ بنزین به مبلغ 29800 تومان چون پیامک زیر 30000 تومن نمیاد من حسابم رو چک کرد توی همین ماه 3 تا 29800 از حسابم کسر شده کی جوابگو هست من که نمی تونم بعد از هر بنزین زدن برم تو برنامه بانک ملی ببینم دزدی شده یا ن مسولین محترم بانک ملی حالا من باید چه کنم

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۴ ۰۶:۵۵

تو پمپ بنزین از حساب هاتون هر دفعه 29800 تومن کسر می شه دزدی زیاد شده

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۴ ۰۷:۰۲

89000 تومن در 15 روز از حساب من در پمپ بنزین دزده شده آقا. کی جوابگو هستش چون شما پیامک زیر 30000 رو حذف کردی یکی جواب بده