• پنجشنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400112116673
  • خبرنگار : 50477

مدیرعامل هلال احمر گلستان مطرح کرد:

۵۲ تیم عملیاتی گلستان امدادگر مردم در کولاک

۵۲ تیم عملیاتی گلستان امدادگر مردم در کولاک

ایسنا/گلستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به فعالیت های این مجموعه در امدادرسانی به مردم گرفتار در کولاک؛ گفت: در برف و کولاک های اخیر استان بیش از ۵۲ تیم عملیاتی هلال احمر به مردم خدمت رساندند.

فرهاد میقانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وقوع چند مرحله برف و کولاک و آب گرفتگی در نیمه بهمن ماه سال جاری، اظهار کرد: در پی اخطار هواشناسی و آماده باش، ۲۱۱ نیروی عملیاتی در قالب ۵۲ تیم امدادی فعالیت های خود را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: ۱۶ پایگاه ثابت امدادونجات، ۱۲ کشیک اضطراری شعب، تیم واکنش سریع مرکز استان، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات(EOC) به همراه دو پست موقت مراوه تپه و گمیشان به صورت کامل در این حوزه فعال بوده اند.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با تاکید بر اینکه در بخش خودروهای آماده باش، ۱۹ آمبولانس، ۱۱ خودروی نجات، ۱۵ خودروی کمکدار عملیاتی و یک دستگاه خودروی آرگو در خدمت امدادرسانی به مردم بوده اند، خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی نیروهای ما به ۴۶ مورد حادثه اعزام شده اند که به ۸۷۷ خانوار شامل ۳ هزار و ۴۸ نفر خدمات ارائه شده است.

میقانی از انتقال ۱۰ مصدوم و اسکان اضطراری ۵۹ نفر در برف و کولاک اخیر خبر داد و گفت: آمار حوادث امدادرسانی شده در شهرستانها نیز اینگونه است که کردکوی با ۱۱ حادثه بیشترین و مینودشت با پنج حادثه کمترین حوادث را در این مدت داشته اند.

وی منابع بکارگیری شده در این مدت را شامل ۸۴ تیم و ۳۱۰ نفر روز عنوان کرد و گفت: در عملیات های امدادرسانی و خدمت رسانی نیز ۱۲۲ تخته پتو، ۱۶ تخته موکت، ۱۰ ست ظروف، ۵۶۴ نایلون پوششی، ۱۵ شعله والور، ۲ عدد کلمن و ۱۰۲ بطری آب معدنی به مردم عزیز اعطا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به توزیع بسته غذایی ۲۴ ساعته، ۱۰۵ بسته ۱۳ تا ۷۲ ساعته و یک بسته یک ماهه، جمعا ۱۱۹ بسته غذایی اضطراری، تاکید کرد: ۶۰ قوطی کنسروجات، ۱۰ کیلو برنج، ۱۰ کیلو چای، ۱۰ کیلو حبوبات، ۱۰ کیلو قند و شکر و ۲ هزار قرص نان نیز در این عملیات ها توزیع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha