• پنجشنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400112116736
  • خبرنگار : 50416

ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی در استان همدان

ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی در استان همدان

ایسنا/همدان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان همدان به ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی از محل تفاهم نامه کمیته امداد امام خمینی و بنیاد علوی در استان همدان، تصریح کرد: از این تعداد واحد مسکونی، ۵۰ واحد شهری و ۱۰۰ واحد روستایی است که تا بحال ۸۰ واحد روستایی و ۱۰ واحد شهری به بهره برداری رسیده است.

محمد رسول شیخی زاده روز پنج شنبه ۲۱ بهمن ماه در آئین افتتاح همزمان ۹۰ واحد مسکونی مددجویی از محل تفاهم نامه ۱۵۰ واحدی کمیته امداد امام خمینی و بنیاد علوی در شهرستان ملایر اظهار کرد: در حال حاضر ۸۸۰ واحد مسکونی مددجویان در دست اقدام و در قالب تفاهم نامه های مختلف داریم که ۳۰۷ واحد آن در دهه مبارک فجر و مابقی در اسفند ماه و همزمان با هفته احسان و نیکوکاری به بهره برداری می رسد.

شیخی زاده با بیان اینکه در دهه مبارک فجر تنها واحدهای مسکونی شهرستان ملایر افتتاح شده است، گفت: مابقی واحد ها روز ۱۴ اسفند ماه در سراسر کشور با حضور مسئولان کشوری به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی از محل تفاهم نامه کمیته امداد امام خمینی و بنیاد علوی در استان همدان، تصریح کرد: از این تعداد واحد مسکونی، ۵۰ واحد شهری و ۱۰۰ واحد روستایی است که تا بحال ۸۰ واحد روستایی به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان همدان با بیان اینکه ۲۰ واحد باقی مانده روستایی نیز تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد، ادامه داد: از ۵۰ واحد شهری نیز ۱۰ واحد به بهره برداری رسیده و با پیگیری های انجام شده قرار است مبلغی به کمک های بلاعوض خانواده های تحت پوشش اضافه شود و ۴۰ واحد باقی مانده نیز به بهره برداری برسد.

شیخی زاده در بخش دیگری با اشاره به ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی مددجویان روستایی در سراسر کشور از محل تفاهم نامه کمیته امداد امام خمینی و سازمان بسیج سازندگی، بیان کرد: از این تعداد، عملیات اجرایی ۵ هزار واحد در فاز اول همزمان با دهه مبارک فجر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد، ۱۰۰ واحد مسکن روستایی در فاز اول و ۲۰۰ واحد در فاز دوم سهم استان همدان است، افزود: از مجموع این واحدها، ۵۰ واحد سهم شهرستان ملایر است که پس از تامین زمین و مجوز توسط کمیته امداد امام خمینی، واحد ها توسط سازمان بسیج سازندگی ساخته می شود.

شیخی زاده یادآور شد: برای ساخت این واحد ها، کمیته امداد امام خمینی مبلغ ۶۰ میلیون تومان و بنیاد مسکن مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت ارائه می دهد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان همدان میانگین این واحدها را حداقل ۵۰ متر مربع و حداکثر ۶۰ متر مربع دانست و خاطرنشان کرد: در صورت کم و کسری از کمک خیرین و ظرفیت سازمان بسیج سازندگی استفاده می شود تا این واحدها، ظرف یکسال به مددجویان تحویل داده شود.

شیخی زاده دغدغه اصلی برای نیازمندان را توانمند شدن این خانواده ها دانست و افزود: علاوه بر کمک های معیشتی، اشتغال، مسکن و حمایت های اجتماعی و فرهنگی از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد باید در اولویت باشد.

وی ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدلیل تصویب لوایح و قوانینی مبنی بر افزایش مستمری و کمک های بلاعوض به مسکن و تحصیل فرزندان تحت پوشش کمیته امداد، اضافه کرد: پیش بینی می کنیم که ۷ هزار خانواده  کم مصرف تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی در استان همدان از قانون معافیت از پرداخت حق انشعاب بهره مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha