• پنجشنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400112116743
  • خبرنگار : 71496

پاشاغا با رای پارلمان نخست وزیر لیبی شد/ پارلمان اصلاح قانون اساسی را تصویب کرد

پاشاغا با رای پارلمان نخست وزیر لیبی شد/ پارلمان اصلاح قانون اساسی را تصویب کرد

فتحی پاشاغا، وزیر کشور پیشین لیبی پس از انصراف خالد عامر بشیر البیباص، رقیب خود تنها کاندیدای نخست‌وزیری این کشور بود که با اجماع آرای نمایندگان نخست‌وزیر شد. همچنین پارلمان لیبی امروز (پنج‌شنبه) به اصلاح قانون اساسی این کشور رای موافق داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری العین، فتحی پاشاغا، وزیر کشور پیشین لیبی پس از انصراف خالد عامر بشیر البیباص، رقیب خود در حال حاضر تنها کاندیدای نخست‌وزیری این کشور بود.

پارلمان به اجماع فتحی پاشاغا را به عنوان نخست‌وزیر جدید منصوب کرد.

عبدالله بلحیق، سخنگوی پارلمان در بیانیه‌ای گفت: پارلمان با اجماع آرای حاضرین در سالن به فتحی پاشاغا به عنوان نخست‌وزیر جدید کشور رای داد.

پیش از این عقیله صالح، رئیس‌ پارلمان لیبی گفته بود که پیام تایید صلاحیت پاشاغا را از سوی شورای عالی کشور دریافت کرده که با نامزدی او برای نخست‌وزیری موافقت کرده است.

جلسه امروز قرار بود روز سه‌شنبه برگزار شود؛ اما پس از حذف برخی کاندیداها توسط شورای عالی دولت لیبی به امروز موکول شد.

با اعلام شروط کاندیداتوری برای پست نخست وزیری، پارلمان لیبی دو تن از کاندیداها را برای رقابت در انتخابات تعیین کرد که یکی از آنها پاشاغا و دیگری البیباص بود، البیباص نیز انصراف خود را از دور رقابت‌ها اعلام کرد.

همچنین پارلمان لیبی امروز به اصلاح قانون اساسی این کشور رای موافق داد.

کمیته تدوین نقشه راه در پارلمان لیبی و اعضای شورای عالی دولت لیبی با نسخه نهایی اصلاحیه قانون اساسی این کشور موافقت کردند.

اعضای کمیته و شورای یاد شده عصر چهارشنبه در ساختمان پارلمان لیبی در شهر طبرق با یکدیگر دیدار کرده و موافقت خود را با نسخه نهایی اصلاحیه قانون اساسی این کشور اعلام کردند.

پس از آنکه انتخابات ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ لیبی برگزار نشده و به تعویق افتاد، این کشور دچار یک بحران سیاسی شد، طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای دائما از مقامات لیبیایی می‌خواهند به نقشه‌راه سازمان ملل پایبند بوده و در اسراع وقت انتخابات را برگزار کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha