• جمعه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400112217265
  • خبرنگار : 71660

روسیه استقرار نیروهای آمریکایی در اروپا را محکوم می‌کند

روسیه استقرار نیروهای آمریکایی در اروپا را محکوم می‌کند

معاون سفیر روسیه در سازمان ملل به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که روسیه "به شدت" استقرار نیروهای آمریکایی و متحدانش در اروپا را به عنوان "اقداماتی در جهت اشتباه" که می‌تواند منجر به "بحران" شود، محکوم می‌کند.

به گزارش ایسنا، دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد اظهار کرد: ما به شدت استقرار نیروهای آمریکایی و متحدانش را در اروپای شرقی محکوم می‌کنیم. ما معتقدیم که این اقدامات در جهتی اشتباه صورت می‌گیرد و به جای تنش زدایی، منجر به بحرانی خواهد شد که همه ما سعی در جلوگیری آن را داریم.

پولیانسکی همچنین افزود: این حقیقت که آمریکا حدود ۱۷۵ هزار نیرو را در سایر کشورها مستقر کرده، موجب نگرانی مسکو شده است. وی خاطرنشان کرد که غرب در حال تدارک یک "درگیری و تهاجم" در دونباس است تا سپس همه چیز را گردن "فدراسیون روسیه" بیندازد و این کشور را متهم کند.

"بی‌توجهی و غفلت" لندن نسبت به توافقنامه‌های مینسک

دیمیتری پولیانسکی گفت که لندن "بی توجهی" خود را نسبت به اجرای "توافقنامه مینسک" توسط اوکراین نشان می‌دهد.

وی عنوان داشت: ما معتقدیم که توافقنامه‌های مینسک تنها اصل و مبنای شناخته شده بین‌المللی ممکن برای حل و فصل مناقشات طولانی درخصوص مسائل درون اوکراین است.

کانال خبری اسکای نیوز انگلیس ویدئویی را منتشر کرده که در آن دو مرد انگلیسی را به تصویر می‌کشد که در ارتش اوکراین برای کمک به "دفاع از کشور" در برابر "تجاوز روسیه" نام نویسی کرده‌اند.

پولیانسکی اظهار کرد: این ویدئو نمایشی آشکار از "بی‌توجهی و غفلت" انگلیس نسبت به اجرای توافقنامه‌های مینسک توسط اوکراین است.

وی افزود: با توجه به چنین مسئله‌ای، همسایگان اوکراینی ما "انگیزه‌های کمتر و کمتری" برای رعایت این توافق‌ها دارند.

احتمال توافق روسیه با آمریکا و ناتو

دیمیتری پولیانسکی گفت که روسیه حدس می‌زند که در دستیابی به توافق با آمریکا و ناتو درخصوص "تضمین‌های امنیتی اروپا" موفق خواهد شد.

وی تاکید کرد: از آنجایی که آمریکا و ناتو علاقه و آرزوی مشترکی را نسبت به ثبات و تقویت مسائل امنیتی در اروپا دارند، روسیه حدس می‌زند که در دستیابی به توافق با آمریکا و ناتو درخصوص "تضمین‌های امنیتی اروپا" موفق خواهد شد.

پاسخ نظامی-فنی روسیه به غرب "یک سوال فرضی" است

پولیانسکی گفت که "پاسخ نظامی-فنی روسیه" به غرب به خاطر "خواسته‌ها و مطالبات برآورده نشده‌اش" درخصوص تضمین‌های امنیتی اروپا هنوز یک "سوال فرضی" است و مسکو از هر فرصتی برای دستیابی به توافقات استفاده خواهد کرد.

پولیانسکی در پاسخ به این که مسکو چه زمانی قصد دارد برای نادیده گرفتن نگرانی‌هایش درخصوص تضمین‌های امنیتی به سمت واکنش و پاسخ نظامی-فنی حرکت کند، اظهار کرد: در رابطه با این نحوه پاسخ باید بگویم که این مسئله هنوز یک سوال فرضی است.

وی افزود: ما دیپلمات هستیم و نباید به سلاح‌هایمان متوسل شویم اما از هر فرصتی برای رسیدن به توافق استفاده خواهیم کرد.

تهدیدهای آمریکا "پوچ" است

دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد، تهدیدهای آمریکا را درخصوص اخراج آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا چیزی "بیش از پوچ" توصیف کرد.

در ماه ژانویه، آنتونوف اظهار کرد که وزارت امور خارجه آمریکا به سفارت روسیه اطلاع داده است که در صورتی که روسیه برای محافظان و نگهبانان سفیر آمریکا در مسکو ویزا صادر نکند، او مجبور خواهد شد تا ماه آوریل آن‌جا را ترک کند.

پولیانسکی افزود: امیدوارم که چنین مسئله‌ای حل و فصل شود زیرا چنین درخواست‌ها و تهدیداتی از سوی آمریکا "بسیار پوچ" تلقی می‌شوند.

سیاست آمریکا درخصوص صدور ویزا

پولیانسکی گفت: دبیرکل سازمان ملل نگران سیاست آمریکا درخصوص صدور ویزا است. او تلاش می‌کند تا این مسئله را بدون اقدامات خاصی برطرف کند. او فقط می‌خواهد تمام اهرم‌هایی را که در سمت آمریکا دارد به منظور حل این مشکل استفاده کند. او بیکار نمی‌نشیند و در حال انجام  اقداماتی است. با این حال، ما به طور مداوم به او می‌گوییم که نگرش و رویکرد آمریکایی‌ها تغییر نمی‌کند. بنابراین، اگر رویکرد طرف آمریکایی به طور اساسی تغییر نکند، او همچنان مجبور به میانجی‌گری خواهد بود.

پافشاری روسیه بر اجرای توافقات مینسک در نشست شورای امنیت سازمان ملل

دیمیتری پولیانسکی اظهار کرد که روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل که در تاریخ ۱۷ فوریه برگزار خواهد شد، تاکید خواهد کرد که اوکراین راهی جز اجرای توافقات مینسک برای پایان دادن به جنگ در دونباس ندارد.

پولیانسکی افزود: ما معتقدیم که اوکراین راهی جز اجرای توافقات مینسک  که مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل است، ندارد و در نشست ۱۷ فوریه بر این امر پافشاری خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha