• جمعه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400112217277
  • خبرنگار : 50491

امام جمعه گرگان:

امام راحل به قلدری های غرب در منطقه پایان داد

امام راحل به قلدری های غرب در منطقه پایان داد

ایسنا/گلستان نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با بیان اینکه قلدرها تمامی این کشور را برای خود می خواستند، گفت: خداوند، امام (ره) را فرستاد تا این ملت را از چنگال مستکبران عالم نجات دهد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به اینکه چهل و سه سال قبل در چنین روزی به تعبیر حضرت امام (ره) انفجار نور رقم خورد، حضرت امام(ره) موسی زمان بود و خدا حضرت موسی(ع) را برای نجات قوم بنی اسرائیل از ظلم فرعون مصر که در بندگی و بردگی زندگی می کردند و هیچ اراده از خود نداشتند فرستاد، اظهار کرد: در آن دوران فرعون زمانه آنقدر مردم را ضعیف کرده بود که خوار و ذلید آن شده بودند ولی خداوند حضرت موسی را فرستاد تا بنی اسرائیل را از چنگال فرعون نجات دهد.

وی با بیان اینکه خدا امام (ره) را فرستاد تا این ملت را از چنگال مستکبران عالم نجات دهد، افزود:  قلدرها تمامی این کشور را برای خود می خواستند و اگر خواست خداوند متعال نبود امام (ره) یک تنه کاری از دستش بر نمی آمد و امام همواره معترف بود که ما هیچ کاری نکردیم و خدا به ما نصرت داده است.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه امام راحل برای پیروزی انقلاب اسلامی مشقت های زیادی کشید، افزود: با اراده خدا بود که امام راحل به کشور برگشت، هواپیمای حامل امام(ره) در ۱۲ بهمن ۵۷ وارد کشور شد و در ۴۳ سال قبل در چنین روزی کشور به پیروز شد.

نورمفیدی متذکر شد: اگر انقلاب اسلامی هیچ کاری نکرده باشد و تنها مردم را از زیر ظلم فرعونی پهلوی نجات داده باشد بزرگترین نعمت است حال آنکه اقدامات زیادی در انقلاب اسلامی صورت گرفته است، امروز شبکه های رسانه معاند تلاش می کنند که بگویند اتفاقی در انقلاب اسلامی رقم نخورده ولی این در حالی است که امروز کشور ما از نظر علمی به جایگاه والایی رسیده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران در بین ۵۷ کشور اسلامی رتبه نخست را دارد و در دنیا نیز از لحاظ پیشرفت های علمی جایگاه والایی دارد، یادآور شد: در پیش از انقلاب اسلامی پزشکان فیلیپینی و پاکستانی در ایران فعالیت می کردند ولی امروز پزشکان ما در داخل ایران تربیت می شود و از نظر پزشکی به جایگاهی رسیدیم که از بسیاری از نقاط دنیا برای معالجه به ایران می آیند.

نماینده ولی فقیه در گلستان به پیشرفت های بیشمار ایران در حوزه علم و فناوری در پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز ایران در دانش جدید و فناوری های سطح نخست جهانی جایگاه خوبی به دست آورده و در بخش های نظامی به پیشرفت های چشم گیری رسیده است، همچنین در حوزه هوا و فضا نیز حرف های زیادی برای گفتن داریم.

نورمفیدی پیشاپیش با تبریک ولادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) گفت: امید است با تاسی از اهل البیت(ع) و ائمه اطهار(ع) بتوانیم بندگی خود با خدا را تقویت کنیم و با چراغی که حضرت امیرالمؤمنین(ع)  برای ما روشن کرده، بتوانیم به قرب الهی برسیم و از بندگان خالص خدا شویم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha