• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400112317674
  • خبرنگار : 71560

نشست بیانیه گام دوم و جهاد تبیین

ذوعلم: در بیانیه گام دوم از اندیشه انقلاب اسلامی غبارروبی شد

ذوعلم: در بیانیه گام دوم از اندیشه انقلاب اسلامی غبارروبی شد

رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کرد: بیانیه گام دوم بیانیه ای برای برداشتن یک گام بوده یعنی عمل و اقدام در عرصه های مختلفی که در این بیانیه مطرح شده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علی ذوعلم در نشست بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین، ضرورت ها و راهبردها بیان کرد: در این نشست نسبت بین بیانیه گام دوم و جهاد تبیین مورد توجه قرار خواهد گرفت. مباحثی پیرامون راهبردها و ضرورت هایی که در عرصه جهاد تبیین باید به آن بپردازیم. در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری به این بحث اشاره و تصریح دارند و نخستین توصیه ایشان به جوانان بحث امید و نگاه خوش بینانه به آینده است. در طول این چهل سال سیاست دشمن مایوس سازی مردم و مسئولان از آینده است. 

وی در ادامه اظهار کرد: خبرهای دروغ و وارونه نشان دادن واقعیت ها و بزرگ کردن عیوب کوچک و انکار حسن ها برنامه همیشگی رسانه های دشمنان ملت ایران است. جوانان باید پیشگام شکستن این سیاست باشند. خود بیانیه گام دوم انقلاب یک جهاد بزرگ تبیین بود که رهبری در موقعیت حساس انجام دادند. این جهاد تبیین راه را برای جهادگران تبیین باز کرد. 

رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کرد: به نظر می رسد بیانیه گام دوم یک چهارچوب منطقی و مستند برای جهاد تبیین ارائه می دهد. بنظر می رسد جوانان متعهد هستند که می توانند مطالبه تبیین داشته و هم خودشان در صحنه تبیین حضور داشته باشند. بعد از صدور بیانیه گام دوم از سه سال قبل تا به امروز جامعه پاسخ مناسبی داده و در سراسر کشور و در لایه های مختلف  و در مجموعه جوانان کارهای زیادی صورت گرفته است. در نشر آثار مکتوب حدود ۱۲۰ اثر مکتوب را داشتیم که کار خوبی به ویژه از سوی جوانان صورت گرفته. همایش هایی در سطح ملی انجام شده است. ولی مهم آن است که بیانیه گام دوم بیانیه ای برای برداشتن یک گام می باشد؛ یعنی عمل و اقدام برای عرصه های مختلفی که در این بیانیه مطرح شده است. 

وی در ادامه تاکید کرد: اندیشکده بیانیه گام دوم رسالت خود را برداشتن گام عینی و اجرایی در خصوص این بیانیه تعیین کرده و ایجاد بستری برای گفت وگو و مباحثه و شنیدن مطالبی که وجود دارد. از همه اندیشمندان و جوانان دعوت می کنیم که دغدغه ها و نقدهای خود را در این اندیشکده مطرح کنند. در جهت گسترش و تعمیق انسجام ملی و وفاق و همسویی عمیق فکری در جامعه گام بلندتری برداریم. 

وی افزود: از ۲۳ بهمن سال ۵۷ در جامعه ما به برکت روح قدسی امام یک همدلی و روحیه اخوت و انسجام شکل گرفت و علی رغم همه فراز و نشیب ها استقرار پیدا کرد. ملت ایران از یک هدف و فلسفه ریشه دار برخوردار شد. گاهی بیانیه گام دوم به عنوان یک سند بالادستی تلقی می شود. حقیقتا یک غبار روبی از اندیشه انقلاب اسلامی در این بیانیه صورت گرفته است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha