• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400112317679
  • خبرنگار : 50126

«کولبران نان و رنج» منتشر شد

«کولبران نان و رنج» منتشر شد

ایسنا/ایلام مرتضی حاتمی، از انتشار سومین اثرش در ادبیات داستانی بزرگسال با عنوان «کولبران نان و رنج» خبر داد.

«مرتضی حاتمی» در گفت‌وگو با ایسنا، از انتشار سومین اثرش درادبیات داستانی بزرگسال با عنوان «کولبران نان و رنج» که مجموعه‌ای از داستان‌های مینیمال است توسط نشر «شالگردن» خبر داد و اظهار کرد: این کتاب از ۶۳ داستان «مینیمال» تشکیل شده و در آن به بخش هایی از زندگی و تلاش هوطنان کولبر و سختی‌ها و مشقت‌های کاری، عشق، نوع دوستی، احترام به طبیعت و سرزمین، وطن دوستی، مفاهیم و ارزش های اخلاقی و انسانی، فرهنگ غنی شفاهی و... در قالب داستان مینیمال پرداخته شده است.

وی با اشاره به قالب انتخاب شده در این کتاب، تصریح کرد: داستان مینیمال قالبی کوتاه است برای بیان اندیشه ها که معمولاً با ضربه هایی محکم در پایان همراه است. انسان امروز به شدت در دنیای مجازی سیر و حرکت می کند، کم کم زندگی‌اش در این فضا شکل گرفته و از طرفی کمتر به سراغ کتاب و مطالعه می رود و اغلب به سراغ کتاب های صوتی می رود و حوصله ی خواندن آثار بلند و پر حجم را ندارد.

وی ادامه داد: داستان مینیمال دارای محدودیت‌های مانند زمان و مکان و شخصیت و حادثه است و قرار نیست که در این حجم اندک به سایر عناصر دیگر پرداخته شود.

پیشتر از این نویسنده در ادبیات داستانی کتاب‌های  «سطرهایی که تبرئه نمی شوند»  و «کرونا آتش بدون دود» برای مخاطبان بزرگسال منتشرشده است.

نشر شالگردن داستان مینیمال «کولبران نان و رنج» را در ۸۰ صفحه و در ۵۰۰ جلد و به قیمت ۳۵هزارتومان منتشر کرده است.

جعبه ی مرموز، اثری از این کتاب را با هم می‌خوانیم.

بارش خیلی سنگین بود. به سختی قدم برمی داشت و آرام آرام حرکت می کرد. کمرش کاملاً تا شده بود. همه به او شک کردیم. قیافه اش خیلی مشکوک بود. سربندی رنگ و رو رفته به سر داشت و سبیل پر پشتش از دود سیگار، زرد شده بود. وقتی بارش را گرفتیم، بی هیچ مقاومتی، گوشه ای ایستاد و به دیوار پاسگاه تکیه زد و سیگاری درست کرد و آن را آتش و به ما لبخند زد.

بارش را باز کردیم... با صحنه ی عجیبی روبه رو شدیم... جعبه ای پر از درد و رنج و خون و چند تکه نان خشک کپک زده به ما نیشخند می‌زد!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha