• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400112317747
  • خبرنگار : 71560

نشست بیانیه گام دوم و جهاد تبیین

خزعلی: در گام دوم انقلاب به شعور معنوی و وجدان اخلاقی نیاز داریم

خزعلی: در گام دوم انقلاب به شعور معنوی و وجدان اخلاقی نیاز داریم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: آنچه که هفته گذشته در اهواز اتفاق افتاد نتیجه نفوذ دشمن در خانواده و تغییر ارزش ها و شکستن حرمت ها بود.

به گزارش ایسنا، انسیه خزعلی در نشست بیانیه گام دوم و جهاد تبیین؛ ضرورتها و راهبردها تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به برخی از مطالبی اشاره کردند که پیوندی با جهاد تبیین دارد. شکست حصر تبیلغاتی دشمن و امیدآفرینی و ایجاد نگاه خوش بیانیه نسبت به آینده از جمله مواردی است که در این بیانیه به آن تاکید شده است. پیامبر اسلام خطاب به اصحاب فرموده است که آیا زمان آن نرسیده تا افرادی که با سلاح خود برای دین جنگیدند اکنون با زبان خود از دین دفاع کنند. 

وی در ادامه اظهار کرد: شکستن حصر تبلیغاتی و ایجاد شکاف در افکار دشمن و آنچه که دشمن سعی می کند به عنوان ارزش در جوامع نهادینه کند باید از محورهای کشور باشد. یکی از مطالبات مهم در حرکت جهاد تبیینی توجه به این است که آنچه که دشمن بافته است رشته شود.

خزعلی بیان کرد: امروز دشمن از رسانه به عنوان یک ابزار استفاده کرده تا اهداف خود را پیش ببرد. امروز دشمن با تغییر ارزش ها به دنبال نفوذ است و مقابله با هجمه تبلیغاتی دشمن دستوری است که از صدر اسلام داده شده و هر جا که کوتاه آمدیم آسیب خوردیم. یکی از موارد حائز اهمیت در این حوزه بهنگام بودن و به موقع عمل کردن، آینده پژوهشی، برنامه ریزی و در نهایت خنثی سازی حرکت احتمالی دشمن است. باید پیش از آنکه دشمن بخواهد در جامعه اثر بگذارد افراد جامعه را واکسینه کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: نباید در دام ترفندهای دشمن افتاد، بلکه باید آگاهانه در این عرصه گام برداشت. دشمن در جنگ نرم رسانه ای تلاش می کند تا خودی را تحقیر کرده و دستاوردهای پیشران انقلاب را کوچک نشان دهد تا آنچه که جمهوری اسلامی دارد به حاشیه ببرد و موفقیت های کاذب خود را بزرگ جلوه دهد. از این طریق کشور را مغلوب خود سازد. ما نیز در این عرصه و در این جنگ نرم بیش از هر چیزی به تبیین نیاز داریم. یکی از مولفه های مهم هویتی، هویت دین می باشد که دشمن آن را مورد حمله قرار داده است.

وی تأکید کرد: همان طور که رهبری تأکید کردند غرب در تلاش است تا با ترویج سبک زندگی غربی آسیب های جبران ناپذیری را به کشور وارد کند و باید مقابله همه جانبه در این حوزه صورت گیرد. دشمن در تلاش است در حوزه خانواده ادراک و ارزش هایی که وجود دارد را تغییر دهد و ارزش های خانواده را از بین ببرد. امروز دشمن تاکتیک های مختلفی را به کار گرفته و نتیجه آن را در فضای مجازی می سنجد و هر کدام که پاسخ مثبت تری بدهد آن تاکتیک را دنبال می کند.

وی افزود: آنچه که هفته گذشته در اهواز اتفاق افتاد ناشی از نفوذ دشمن در خانواده و تغییر ارزش ها و شکستن حرمت ها و تغییر نگاه به عفاف و هتک حرمت ها در خانواده بود. آن ها برنامه ریزی کرده تا با تغییر این ارزش ها، خانواده را از هم بپاشند. این ها مواردی است که ما باید رصد کرده و راهکارهای مناسبی را در برابر این هجمه ها پیش بگیریم. امروز رسانه های دشمن با بودجه های کلان در حال جنگ هستند. اما اگر اخلاص و ایمان در رسانه های ما حاکم گردد می توانیم دشمن را مغلوب کنیم. درست است که هزینه های زیادی می شود تا با ما مقابله کند اما اگر در رسانه ها اخلاص حاکم شود می توان بر دشمن غالب شد. ما در گام دوم انقلاب به شعور معنوی و وجدان اخلاقی نیاز داریم و هر چه بیشتر در جامعه بتوانیم آن را رشد دهیم به نتایج مطلوب تری خواهیم رسید. در بحث خانواده ما هر چه بیشتر به تبیین ارزش ها، حفظ معیارها و هویت دینی و ایرانی-اسلامی نیاز داریم.

وی در پایان بیان کرد: همان طور که در جنگ سخت مردان در خط مقدم بودند و زنان در پشت جبهه از آنان حمایت می کردند امروز در جنگ نرم این زنان هستند که در خط مقدم بوده و مردان باید از آنان حمایت کنند. امروز دشمن زنان را نشانه قرار داده است و مردان باید آن ها را از نظر فکری غنی کنند. ما نباید زنان را از خط مقدم کنار بکشیم. امروز جعبه های جادویی در خانه، فرزندان و زنان را هدف قرار داده اند. ما باید با آن ها مقابله کنیم. در گام دوم باید زنان را که در خط مقدم هستند حمایت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha