• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400112317766
  • خبرنگار : 90057

ایلهان عمر: تصرف دارایی‌های افغانستان بی‌وجدانی است

ایلهان عمر: تصرف دارایی‌های افغانستان بی‌وجدانی است

ایلهان عمر، از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم بایدن برای صرف پول های بلوکه شده افغانستان به عنوان غرامت برای بازماندگان ۱۱ سپتامبر را "مجازات میلیون‌ها نفر از گرسنگان برای این جنایات را بی وجدانی" دانست.

به گزارش ایسنا، ایلهان عمر، عضو مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به تصمیم جو بایدن در مورد سرنوشت دارایی‌های مسدود شده افغانستان در حساب توئیتری خود نوشت: در میان هواپیماربایان ۱۱ سپتتامبر حتی یک افغان نبود.

وی در ادامه آورده است: در همین حال، ما میلیاردها دلار به دولت‌های عربستان سعودی و مصر می‌دهیم که ارتباط مستقیمی با تروریست‌های ۱۱ سپتامبر دارند.

عمر تاکید کرده است: حتی اگر اینطور نبود، مجازات میلیون‌ها نفر از گرسنگان برای این جنایات بی وجدانی است.

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه، در اقدامی غیرمعمول، حکمی را امضا کرد که بر اساس آن، کنترل دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان که در آمریکا سپرده گذاری شده و معادل حدود ۷ میلیارد هست، در اختیار واشنگتن قرار بگیرد تا بتواند با نیمی از این دارایی ها، به خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر غرامت بپردازد.

بنا بر اعلام کاخ سفید، رئیس جمهوری آمریکا با استفاده از اختیارات فوق العاده‌ اقتصادی که قانون ۱۹۷۷ کشورش به او داده است، قصد دارد این دارایی‌ها (حدود ۷ میلیارد دلار متعلق به افغانستان) را به حساب مسدود شده بانک مرکزی آمریکا به عنوان یک نهاد دولتی منتقل کند.

به گفته کاخ سفید، جو بایدن قصد دارد نیمی از این مبلغ را برای درخواست غرامت خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ هزینه کند و باقیمانده آن را به ”کمک بشردوستانه” به افغانستان اختصاص دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۳ ۱۳:۴۵

از شما که در آمریکا زندگی می کنید صحبت از وجدان برای امریکائی عجیب است.امریکا جائی ااست که شما می توانید برای کشتن انسانها شرکت تشکیل بدهیدولازمه آن پرداخت مالیات است.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۳ ۲۱:۲۲

اولا باید امریکا غرامت جنگ بیست را پرداخت کند حملات یازده سپتامبر کار عرابها بود چرا افغانستان غرامت پرداخت کند اینکار امریکا باعث جنگهای زیاده بر علیه نییروهای انها میشود در اصل شروع یک جنگ کنیه ای خواهد بود

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۴ ۰۲:۰۱

نظر من این است عوامل ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ همه عرب بودند آخه به افغانهای فلک زده مربوط نمیشود.البته دستشان درد نکند که توانستند ابهت آمریکا را به چالش بکشتد و ضربه ای محکم به جنایتکاران غربی وارد کنند.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۴ ۰۲:۳۰

از آمریکای جهان خوار نباید هم بیش از این انتظار داشت چکسی مظلوم تر از مردم افغانستان می‌خواهد گیر بیاورد

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۴ ۰۶:۱۵

7 ملیارد که هیچ. حتی اگر 7هزار ملیارد باشد. یه دلار ش به مردم مظلوم افغانستان داده نمیشه. بلکه خرج جنایات جنگی طالبان میشه

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۴ ۰۸:۱۳

هر بلایی سر افغانستان بیاد حقشه جوانان ما از مصرف مواد مخدر این کشور نابود شدن خدا فقط می‌دونه چند انسان با مواد مخدر افغانی از بین رفتن چقدر آه و نفرین خانواده ها پشت سر تونه

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۴ ۱۴:۲۰

ان شاءالله روی پل سرات این حرفت یادت نره «قضاوت کردی

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۴ ۱۰:۳۹

درودوشادباش به همه عزیزان واقعامتاسفم برای سیاستهای کثیف وابلهانه جامعه بشریت که گنه راکسی دیگه مرتکب میشه به پای ملتی مینویسندطالبان برخلاف مردم افغان به قدرت نامشروع میرسندوخطای آنهاراازجیب مردم واقعاسیاست بازچطورنفهمیدندشعورمردم فرسنگهاتغییرکرده وآنهاتفاوت هارامیدانند

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۴ ۱۰:۴۱

اگر مجلس ایران هم نمایندگانی این چنینی داشت !

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۴ ۱۱:۲۶

آمریکا ... خورده پول افغان‌ها بخوره

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۴ ۱۶:۲۰

از کسانی که انسانیت دروجودشان نیست هیچ عملی بعید نیست

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۴ ۱۳:۱۳

عرب و عجم ندارد ..کار غربیها تاراج هست . و این یک رویه دائمی تبدیل شده...تا ابد....

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۵ ۰۶:۱۹

لعنت