• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400112317949
  • خبرنگار : 71468

گلایه رکابزن ایران از دوچرخه‌ها و تجهیزات قدیمی برای حضور در قهرمانی آسیا

گلایه رکابزن ایران از دوچرخه‌ها و تجهیزات قدیمی برای حضور در قهرمانی آسیا

رکابزن ملی پوش ایران گفت: وضعیت تجهیزات ما برای حضور در مسابقات جاده قهرمانی آسیا به شدت ضعیف و دوچرخه هایمان قدیمی است.

محمد گنج خانلو در گفت وگو با ایسنا درباره ی مشکل تجهیزات دوچرخه سواران برای حضور در مسابقات جاده قهرمانی آسیا بیان کرد: وضعیت تجهیزات که هیچ فرقی نکرده و حتی می‌توان گفت که دو سال دیگر از عمرشان هم کم شده است. جدا از اینکه دوچرخه ها به روز نیست، حتی تجهیزات دیگرمان هم قدیمی است. طوقه در دوچرخه سواری خیلی مهم است اما طوقه های ما مربوط به سال ۲۰۱۴ به قبل است و در کل  تجهیزات ما به شدت ضعیف است. در دنیا از دوچرخه گرفته تا دیگر تجهیزات هر سال به روز می شوند و رقیبان ما هم  از این تجهیزات به روز استفاده می کنند اما ما چون توانایی مالی نداریم، عقب می مانیم. 

او ادامه داد: البته با وجود تمام این مشکلات من می‌گویم هنوز هم می‌توان در بخش جاده نتیجه گرفت. هنوز فاصله دوچرخه‌سواری جاده آسیا با ایران آنقدر زیاد نشده که از کسب مدال ناامید بود و خود من با توجه به شرایطی که دارم و پروفایل مسیر، برای کسب مدال آن هم مدال طلا می‌جنگم.

رکابزن ملی‌پوش ایران در مورد اینکه حضور در تورهای عربستان و امارات را از دست دادند در حالی که این تورها می توانست به آمادگی آنها کمک کند، تصریح کرد: تور عربستان سطح بسیار بالایی داشت و مشخص بود که ما را دعوت نمی کردند. البته به نظرم من هم بودم دعوت نمی کردم. جدا از مسائل دیگر، تمام تیم‌هایی که آنجا شرکت کردند همه لباس ها و دوچرخه های یکدست داشتند اما در تیم ایران هر کسی برای خود یک نوع دوچرخه و لباس دارد و این مسئله کلاس تور را پایین می آورد. البته سطح تور شارجه امارات نسبت به تور عربستان پایین‌تر بود و تیم‌هایی دعوت شده بودند که رکابزنان ایران سطح بالاتری نسبت به آنها داشتند و نمی‌دانم واقعا چرا ما را دعوت نکردند. اگر امارات دعوت می کرد، قطعاً ما در تور شارجه نتیجه می‌گرفتیم. این کارشان اصلا خوب نبود. 

او در مورد اینکه  وضعیت تیم برای قهرمانی آسیا چگونه است، گفت: برای اینکه بتوان در مورد نتیجه گرفتن در مسابقات قهرمانی آسیا صحبت کرد ابتدا باید در مسابقات ترکیه شرکت کنیم تا وضعیت خودمان و حریفان را بسنجیم. ما در اسفند دو مسابقه در ترکیه داریم پس از آن چند روز اردو خواهیم داشت و دوباره دو مسابقه دیگر در ترکیه را پشت سر می گذاریم و سپس راهی تاجیکستان محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا می‌شویم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha