• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400112317998
  • خبرنگار : 50212

نگرانی از کاهش سن مبتلایان کرونا در استان مرکزی/ثبت موج جدیدی از پرستاران کرونایی

نگرانی از کاهش سن مبتلایان کرونا در استان مرکزی/ثبت موج جدیدی از پرستاران کرونایی

ایسنا/مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به نگرانی از کاهش سن افراد مبتلا به کرونا در استان اشاره کرد و گفت: اگر رده سنی مبتلایان به کرونا کاهش یابد منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی و روانی در جامعه خواهد شد.

دکتر سیدمحمد جمالیان شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به آمار صعودی مبتلایان و فوتی کرونایی در استان اظهار کرد: با افزایش آمار مبتلایان، نگرانی جدی در حوزه تامین کادر درمانی مورد نیاز در بیمارستان‌ها وجود دارد. این احتمال وجود دارد که با افزایش پرستاران مبتلا به کرونا ناگزیر به محدودیت در ارائه خدمات درمانی باشیم یا به دلیل نبود پرستار  برخی از بخش‌ها تعطیل شود.

وی با اشاره به جمعیت بالای سالمندی استان مرکزی و مواجهه با آلودگی هوا گفت: سن بالا و آلودگی هوا در بالا بردن میزان مرگ و میر بسیار موثر است و باید به گونه‌ای شرایط را مدیریت کرد که نیاز به بستری مبتلایان نباشد.

رئیس علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه متاسفانه در شرایط قرمز کرونایی فضای استان عادی بوده و مردم با عادی انگاری کرونا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: متاسفانه در تالار آیینه اراک مراسمی با اشغال ظرفیت ۱۰۰ درصدی فضای تالار برگزار شد و حتی شرکت کنندگان به برچسب‌هایی که برای رعایت پروتکل‌ها بر روی صندلی‌ها چسبانده شده بود نیز توجهی نکرده و  بدون رعایت فاصله اجتماعی در این مراسم حضور داشتند.

وی با اشاره به فعالیت رستوران‌ها با ظرفیت ۱۰۰ درصدی گفت: افزایش بیش از دو برابری میزان فوتی‌ها و درگیری بالای کودکان نشانگر رعایت نکردن پروتکل‌هاست و اگر رده سنی مبتلایان به کرونا کاهش یابد منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی و روانی در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به ترددهای روزهای پایانی سال گفت: رویکرد ستاد، عدم تعطیلی و عدم اعمال مقررات سختگیرانه است اما باید پروتکل‌های بهداشتی در اماکن تجمعی نظیر رستوران‌ها، باشگاهها، پاساژها و ... رعایت شود. اگر وضعیت به همین منوال پیش رود نمی‌توان از تعطیلات نوروز به خوبی استفاده کرد چرا که شرایط درگیری تشدید می شود و میزان مبتلایان همچنان صعودی خواهد بود.

دکتر جمالیان با اشاره به پیش رو بودن دو هفته با شرایط سخت کرونایی گفت: نتیجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو هفته آینده مشخص خواهد شد اما اگر وضعیت به همین منوال باشد روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: استان مرکزی در هفته دوم بهمن ماه ۶ هزار و ۳۳۱ مورد مثبت کرونایی داشته که این میزان در هفته سوم به ۶ هزار و ۹۵۸ مورد افزایش پیدا کرده است.

دکتر علی علیمحمدی به افزایش ۳۰ درصدی میزان بستری اشاره کرد و  افزود: تعداد بستری نیز از ۲۹۵ مورد در هفته دوم ماه جاری به ۳۸۴ مورد افزایش و موارد بستری نیز از ۶ هزار و ۳۶ نفر به ۶ هزار و ۵۷۴ مورد رسیده است.

وی به افزایش بیش از دو برابری میزان مرگ‌ومیر در این مدت اشاره کرد و افزود: ۱۲ مورد فوتی در هفته دوم به ۲۶ مورد در هفته سوم رسیده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود شرایط استان مرکزی در هفته آینده نیز به همین منوال بوده و روند صعودی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha