• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400112318212
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

/نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد/

مردم درباره فیلم‌های جشنواره فجر مشهد چه گفتند؟

مردم درباره فیلم‌های جشنواره فجر مشهد چه گفتند؟

ایسنا/خراسان رضوی نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر در مشهد با استقبال گسترده شهروندان برگزار شد و هر یک از فیلم‌های اکران شده با نظرات مختلفی از سوی مردم مواجه شد.

نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد همزمان با چهلمین دوره آن از ۱۵ بهمن ماه تا ۲۲ بهمن در ۸ سینمای مشهد برگزار شد. جشنواره‌ای که با وجود همزمانی با موج ششم کرونا و عدم نمایش تمامی فیلم‌ها با استقبال گسترده مردم مواجه شد. شهروندان فیلم‌بین مشهدی پس از تماشای هر فیلم نظرات مختلفی را در خصوص فیلم‌ها بیان می‌کردند که گاهی موافق و گاهی متفاوت از نظر کارشناسان بود. آنچه در ادامه می‌خوانید گفت‌وگوی خبرنگاران ایسنا با تعدادی از تماشاگران سینما در خصوص برخی از فیلم‌های اکران شده در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد است.

یکی از مخاطبان سینما که فیلم‌های «ملاقات خصوصی»، «بدون قرار قبلی»، «ضد» و «موقعیت مهدی» را مشاهده کرده به ایسنا می‌گوید: فیلم «ملاقات خصوصی» اولین فیلم سینمایی امید شمس از یک درام اجتماعی به یک ملودرام بسیار قدرتمند تبدیل شد. ملاقات خصوصی فیلم اثرگذاری است و بازی‌های درخشانی را در آن مشاهده می‌کنیم. همچنین فیلمنامه خیلی خوبی دارد و بار اصلی فیلم بر دوش بازیگران و فیلمنامه خوب کار است؛ البته کارگردانی هم توانسته خیلی خوب فیلم‌نامه را ساپورت کند و به نتیجه برساند.

وی ادامه می‌دهد: فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» نیز فیلم خوبی است که قصه‌ای سر راست، تدوین و کارگردانی خوبی دارد. با این وجود فیلم ضد، اما در روایتی ضعف دارد.

این مخاطب سینما تصریح می‌کند: فیلم «موقعیت مهدی» در داستان‌گویی ضعف دارد و داستان ضعیف فیلم را از ریتم انداخته است. با این وجود فیلم «ملاقات خصوصی» بهترین فیلمی بوده است که در جشنواره فیلم فجر امسال دیدم‌.

فرد دیگری که به تماشای فیلم «ملاقات خصوصی» نشسته بود در رابطه با این فیلم اظهار می‌کند: به نظرم فیلم خوبی بود و فیلم‌نامه قدرتمندی داشت. اگر بخواهیم داستان را به تنهایی بخوانیم قطعاً جذب آن می‌شویم. همچنین به نظرم کارگردانی خوبی هم داشت.

مردم درباره فیلم‌های جشنواره فجر مشهد چه گفتند؟

مخاطب دیگری که به همراه همسر خود به تماشای فیلم «بیرو» و «بدون قرار قبلی» نشسته نیز در رابطه با این فیلم‌ها، می‌گوید: فیلم «بیرو» نتوانسته بود شخصیت و اتفاقاتی که در زندگی علیرضا بیرانوند می‌توانست دراماتیک و زیبا باشد را به خوبی به تصویر بکشد. بخش‌هایی که به شکل کارتون و انیمیشن نیز فیلم‌برداری شده بود نیز از فیلم بیرون زده بود.

وی ادامه می‌دهد: با این وجود فیلم «بدون قرار قبلی» داستان زیبایی داشت و بهروز شعیبی با زاویه دید خوبی به سراغ داستان رفته بود. این فیلم تاثیرگذار بود  و ماجرای دراماتیکی داشت.

یکی از مخاطبان فیلم‌ها در خصوص فیلم سینمایی «خائن‌کشی» می‌گوید: مسعود کیمیایی باید فیلم مجلس شاه‌کشی بهرام بیضایی را می‌دید. وقتی که نام این فیلم را شنیدم فکر کردم در حد این فیلم است. در مجلس شاه‌کشی سراسر حکمت، سیاست و فلسفه بود و فیلم به‌روز بود. از کیمیایی انتظار بیشتری داشتم. متأسفانه آقای کیمیایی اسم و سابقه‌اش را در نظر قرار داده است، نه هنر سینما را.

یکی دیگر از مخاطبان جشنواره در خصوص فیلم «لایه‌های دروغ» بیان می‌کند: در این فیلم نقطه قوتی ندیدم و شبیه فیلم هندی بود. انتخاب بازیگران خوب نبود و بازیگران بازی خوبی به نمایش نگذاشتند به نظر من این فیلم لایق سیمرغ نیست.

فرد دیگری که بسیاری از فیلم‌های جشنواره را مشاهده کرده با بیان اینکه جشنواره امسال ضعیف‌ بود تصریح می‌کند: نکته مثبت «موقعیت مهدی» نگاه به جنگ از زاویه جدیدی بود. بیشتر فیلم‌هایی که تا حالا دیدم همه تلویزیونی بودند و تنها فیلم‌های «موقعیت مهدی»، «ضد» و «خائن‌کشی» سینمایی‌تر بودند. مهدویان نیز در فیلم «مرد بازنده» سریال «زخم کاری» را تکرار کرده بود. بعضی از فیلم‌ها در بخش‌های فنی حرفی برای گفتن داشتند، اما در مجموع هیچکدام لایق سیمرغ نیستند.

یکی دیگر از بینندگان فیلم‌های نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در خصوص فیلم «شب طلایی» می‌گوید: اثر سعید حاتمی‌کیا روند خوبی داشت، تعلیق‌های جالبی در فیلم جا گرفته بود و مخاطب را به درستی همراه خود کرده بود. در داستان مادر در محوریت بود. فیلم مسائل اجتماعی را بیان کرد و به رفتارهایی مانند قضاوت کردن، قضاوت شدن و واکنش در شرایط  دشوار به خوبی پرداخت. این اثر به عنوان کار یک فیلم اولی خوب بود.

یکی از مخاطبان سینما در خصوص فیلم «بی‌رویا» عنوان می‌کند: «بی‌رویا» فیلم خاصی بود و مخاطب را در فضای دیگری برد و در حالتی چند وجهی قرار داد. چنین فیلمی در سینمای ایران تازگی دارد و حرکتی رو به جلوست. این فیلم ذهن مخاطب را درگیر کرده بود اگر قضاوت به مردم سپرده می‌شد و پایان‌بندی شکل دیگری داشت بهتر بود.

مردم درباره فیلم‌های جشنواره فجر مشهد چه گفتند؟

دیگر مخاطب جشنواره در خصوص چند فیلم جشنواره فجر امسال اظهار می‌کند: «ملاقات خصوصی» یک فیلم عاشقانه است که معضلات اجتماعی را بیان می‌کند و حس عاشقانه‌ خوبی را به نمایش گذاشته بود. «موقعیت مهدی» فیلم موفقی بود و توانسته بود واقعیت‌ها را به زیبایی نشان دهد. «بدون قرار قبلی» هم حس حال دلنشینی به مخاطب القا می‌کرد و آرامشی در این فیلم حس می‌شد که این روزها در زندگی مردم نیست.

یکی دیگر از مخاطبان در خصوص فیلم «ملاقات خصوصی» می‌گوید: مضمون فیلم به مسائل اجتماعی پرداخته است و شخصیت اصلی داستان قربانی مواد مخدر است. فیلم شروع خوبی ندارد، اما بعد از نیم ساعت تعلیق‌های خوبی ایجاد می‌شود. فیلم صحنه‌های ناب عاشقانه دارد. معتقدم این فیلم در گیشه خوب خواهد فروخت.

شهروند دیگری در خصوص فیلم سینمایی «شب طلایی» یوسف حاتمی‌کیا با بیان اینکه استفاده از نماهای داخلی در فیلم خرجی روی دست تهیه‌کننده که ابراهیم حاتمی‌کیا بوده است نگذاشته، ادامه می‌دهد: گم شدن شمش طلا گرهی در داستان است که بیننده را با خود همراه می‌کند و تعلیق‌های خوبی در داستان جا گرفته است. کارگردان کار را خوب پیش برده است و متن روایی داستان جذاب است. به عنوان کار اول کارگردان قابل قبول است.

فردی دیگر در خصوص فیلم «ملاقات خصوصی» اضافه می‌کند: خط داستانی پیوسته و خوب بود. تصویری که از مردم حاشیه شهر نشان می‌دهد و نمایانگر زودباور بودنشان در حالی که خشن به نظر می‌رسند. این فیلم به معضلات اجتماعی می‌پردازد و به لایه‌های درونی جامعه می‌رود.

گزارش از فاطمه عاطفی و محمدرضا صبوریان، خبرنگاران ایسنا

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha