• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400112318238
  • خبرنگار : 71129

سفارت و کنسولگری‌های روسیه در اوکراین به کار ادامه می‌دهند/آمریکا کارمندان غیرضروری را خارج کرد

سفارت و کنسولگری‌های روسیه در اوکراین به کار ادامه می‌دهند/آمریکا کارمندان غیرضروری را خارج کرد

وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه بدون نگرانی از تحریکات در اوکراین در حال بهینه سازی کارمندان مستقر در این کشور است، اعلام کرد: سفارت روسیه در کی‌یف و کنسولگری‌هایش به وظایف اصلی خود پایبند می‌مانند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس اعلام وزارت خارجه روسیه گزارش رسانه‌های غربی درباره خروج دیپلمات‌های روسی از کی‌یف، جعلی و ساختگی است و به عنوان دستاویزی از سوی غرب برای خارج کردن دیپلمات‌هایش از اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است: در این اوضاع کنونی و نگرانی از تحریکات احتمالی از سوی رژیم کی‌یف یا کشور ثالث، ما تصمیم گرفتیم تا به صورت نسبی به بهینه‌سازی کارمندان هیات‌های روسی در اوکراین بپردازیم. ما توجه شما را به این حقیقت جلب می‌کنیم که هیات‌های دیپلماتیک روسیه در اوکراین به برنامه‌ها و وظایف اصلی خود پایبند می‌مانند.

وی ادامه داد، از ماه گذشته میلادی، رسانه‌های غربی درباره خروج دیپلمات‌های روسی از اوکراین با هدف ایجاد بهانه‌ای برای خروج کارمندان خود از سفارتخانه‌هایشان در کی‌یف گزارش داده‌اند.

به گفته زاخارووا، نخستین گزارش‌ها زمانی منتشر شد که فرزندان دیپلمات‌ها برای دیدار با خویشاوندانشان و در جریان مراسم کریسمس ارتدوکس به روسیه سفر کردند. رسانه‌های آمریکایی توانایی حقیقت یابی خود را از دست داده‌اند چون حتی یک رسانه غربی از وزارت خارجه روسیه درباره شایعات پیش از انتشار چنین اخباری، سوالی نپرسید.

از پایان سال گذشته میلادی، غرب دولت روسیه را به برنامه ریزی برای حمله به اوکراین متهم کرده و به استقرار تعدادی از سربازان روسیه در مرز با اوکراین به عنوان شواهد و ادله اشاره کرده است.

مسکو قویا این اتهامات را رد کرده و تاکید دارد که تمایلی برای حمله به هیچ کشوری ندارد و به این مساله اشاره می‌کند که حق دارد در هر جایی از قلمرویش نیرو مستقر کند.

مسکو همچنین به این مساله اشاره کرده که ناتو حضور نظامی‌اش را در شرق اروپا و نزدیک مرزهای روسیه افزایش داده و به همین دلیل، دولت مسکو این مساله را تهدیدی علیه امنیت ملی خود می‌داند.

اما سفارت آمریکا روز شنبه اعلام کرد، وزارت امور خارجه آمریکا به کارکنان غیر ضرور سفارت آمریکا دستور داده است تا اوکراین را در بحبوحه افزایش تنش ها با روسیه ترک کنند.

در توییتر آمده است: «با وجود کاهش کارکنان دیپلماتیک، تیم اصلی سفارت، همکاران فداکار اوکراینی ما  و پرسنل ایالات متحده در سراسر جهان به تلاش‌های دیپلماتیک و کمک‌های بی‌وقفه در حمایت از امنیت، دموکراسی و رفاه اوکراین ادامه خواهند داد. .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha