• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400112318366
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

افتتاح گلخانه کِشت سبزی و صیفی در خمینی‌شهر

افتتاح گلخانه کِشت سبزی و صیفی در خمینی‌شهر

ایسنا/اصفهان مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خمینی شهر گفت: به مناسبت چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گلخانه کشت سبزی و صیفی با سطحی بالغ بر ۵۰۱۶ متر مربع در خمینی شهر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مجید علیرضایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره افتتاح این گلخانه، اظهار کرد: به مناسبت چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گلخانه کشت سبزی و صیفی با سطحی بالغ بر ۵۰۱۶ متر مربع در خمینی شهر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این گلخانه دارای سازه مدرن، مجهز به سیستم اتوماسیون شامل تغذیه، دما و آبیاری، مجهز به سیستم تهویه فن و سیرکوله، دارای استخر ذخیره آب مسقف با حجم ۴۵۰ متر مکعب و سیستم جمع‌آوری آب باران است. همچنین این گلخانه دارای دو اتاق ایزوله و سالن مجزا برای تولید نشاء است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به وضعیت خشکسالی و کمبود آب، گفت: با توجه به محدودیت زمین و آب در خمینی شهر رویکرد جهاد کشاورزی حمایت از احداث گلخانه‌هاست. این گلخانه کاملا مکانیزه و همه کنترل‌ها به‌صورت اپلیکیشن روی موبایل قابل نصب است و مدیریت می‌تواند از راه دور دستور آبیاری و کوددهی دهد که این طرح می‌تواند به‌عنوان یک پایلوت در کل کشور استفاده شود.

علیرضایی با اشاره به تصویب طرح توسعه این گلخانه و تامین سرمایه در گردش برای خرید نشاء و کود برای گلخانه، گفت: این طرح با تسهیلات بانکی به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال و آورده شخصی به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال، به بهره‌برداری رسید که زمینه اشتغالزایی را برای بیش از ۵ نفر به‌صورت مستقیم فراهم کرده است. این گلخانه بر پایه گل رُز برنامه‌ریزی شده، ولی اکنون به‌عنوان چند منظوره استفاده می‌شود.

وی درباره مشکلات فعلی گلخانههای خمینی شهر گفت: زمان‌بر بودن و طی مراحل برای استعلامات لازم، یکی از مشکلات است که باید مراحل اداری برای کسب مجوز طی شود. همچنین کارگر ماهر و آموزش دیده برای کار در گلخانه‌ها وجود ندارد که باید این آموزش‌ها در اولویت قرار گیرد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمینی شهر سطح گلخانه‌های شهرستان خمینی‌شهر را ۱۰۵ هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان ۳۹ هکتار سبزی و صیفی‌جات و ۶۶ هکتار گل‌های زینتی بوده که در سطح سبزی و صیفی برای ۱۲۰۰ نفر و گل و گیاهان زینتی برای ۲۵۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha